2010.11.25 - Min dag på Norstedts =)

Hej hej!

Åh vad jag kommer att leva länge på den här dagen. En dröm har idag gått i uppfyllelse för mig =) Jag har fått komma in i det heliga huset på Riddarholmen =D

Imorse när jag kom till tågstationen, tidigt för att vara säker på att hinna med tåget till Stockholm så möttes jag av ett kaos. Jag hade räknat med kaos för att det har snöat så mycket de senaste 2 dagarna, men detta hade jag inte räknat med. Tåg var försenade med 1½ timme ungefär bara för att ett tåg hade stannat utanför Knivsta. Men hallå!!! Är det inte snöstorm eller nedfallna löv så är det trasiga tåg som sätter käppar i hjulen.

Efter en halvtimmes väntan så får vi information om att vårt tåg tänkte gå som beräknat, men väl på tåget får vi veta att vi ändå kommer att bli försenade eftersom det var en kö med tåg som skulle ta sig in i Stockholm. Fan...

Väl på stationen var klockan redan 10.05 (vi skulle vara där 10.00) så vi börjar knalla. Det var skönt att alla var försenade och att det faktiskt inte berodde på oss, utan på SJ.

Vi inne på Norstedts för vi träffa tre människor som alla hade olika funktioner (arbeten) i huset. Jag blev nog sugen på alla deras arbeten, men höjdpunkten var absolut rundvandringen. Huset Norstedts ligger i byggdes 1880 och Norstedts har huserat där sedan dess. Allting var i gammal stil med modern prägel. Mmmm historiens vingslag kändes i varje vrå.

Efter rundvandringen kände jag att jag inte ville gå därifrån knappt. Jag skulle kunna tänka mig att städa eller laga mat i matsalen bara för att få jobba där jämt ;-)

Nu ser jag fram emot att få ansöka om praktik där. Det är stenhårt att få en plats men det skulle vara guld värt. Tänk er vilken otrolig erfarenhet att få jobba där varje dag i ett halvår!!! Så himla kul. Det är bara svårt att välja vilken del man skulle vilja göra praktik på, kanske barn- och ungdomssidan kanske (Rabén & Sjögren) eller skönlitterära sidan eller kanske marknadsföringen... eller vilken sida som helst hehe.


Här skulle jag lätt kunna tänka mig att jobba i framtiden. Absolut mitt drömjobb!!!!


Efter Norstedts så gick vi till Kungshallen och åt lunch. Jättemysigt, sen blev jag, Karin, Amanda och Lovisa kvar ett par timmar till och bara satt och pratade. Riktigt trevligt.
Sen kände jag att vi nog behövde åka hemåt för jag skulle hinna skriva färdigt min labbrapport innan imorgon.

Jag kommer att sova gott inatt =)

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback