2010.11.09 - Snökaos...

Hej hej alla snögubbar!

Hur har ni det där ute i snöstormen?? Jag lyckades ta mig hem =) När jag var i Uppsala så hade det hunnit börja snöa lite, ni vet så där så det precis hunnit lägga sig en del på marken. Sen kom allt på en gång. Det var så mycket som kom ner samtidigt att man såg kanske 30 meter framför sig. Hel galet. Ju närmare Eskilstuna jag kom desto mer snö var det.

När jag åkte ut från Uppsala var det en bil i filen bredvid mig som var tvungen att byta fil frmför mig (annars hade han hamnat i Sala). Jag tyckte att bilen såg ut att åka konstigt, nästan som om han gjorde en skänkelvikning med bilen (alla hästmänniskor förstår hur jag menar). Äh, jag inbillar mig nog bara tänkte jag. Han åkte rätt långsamt, först 70 på 90-vägen och sen ner till 60. Iof var det ju rätt kasst väder och så men jag kände att 80 ändå var okej om man hade bra däck... Vilket han inte kan ha haft. Efter mycket om och men, slirandes fram och tillbaka så valde han tillslut att svänga in till kanten för att släppa förbi alla han hade bakom sig (typ 30 bilar) och då gled han bara. Det gick i dubblaspår och jag hoppas att han hann stanna innan diket kom.

Det tog mig iaf 2,5 timmar att ta mig hem, 1 timme längre än vanligt. Det är så skönt när man får den där känslan när man börjar närma sig hemmet. Jag blir alldeles varm i magen och det börjar liksom pirra i hela kroppen. Då längtar man nog och trivs hemma. Det blir ännu mera tydligt när man har varit borta ett par dagar och resan hem tar extra lång tid. Då är det skönt att få komma innanför sina egna dörrar och bara landa i soffan :-)

Nu blir det snart House och kanske lite strövargodis. Jag är väldigt sötsugen just nu och jag har varit så duktig och hållit mig borta från sånt under hösten men nu är det tillbaka. OCH jag kan inte motstå... Fan vad dåligt av mig men idag syndar jag hehe

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback