2010.11.04 - SJ i tid...

Hej halloj!

Har ni det bra? SJälv har jag varit igång ett bra tag redan. Jag gick upp vid 6 för att packa. Tror ni att det är lätt att försöka tänka ut vad man kanske kommer att behöva under 2 dagar när man knappt är vaken? Behöver jag tjocka tröjor eller bara fin kläder? Byxor?? Det blev lite av varje men jag försökte att hålla packningen ganska lätt eftersom jag kommer att få släpa på den ganska mycket. Jag var tvungen att lämna bilen hemma eftersom den ska besiktas imorgon (hoppas den går igenom) så det var bara att sätta sig på tåget imorse. Jag hade onda aningar för det där med tåg just nu eftersom de har haft så himla mycket problem med förseningar, trasiga tåg osv. Jag hade ändå tänkt att ta ett tåg tidigare så jag skulle hinna plugga i skolan innan föreläsningen börjar (min sambo trodde inte att jag skulle kunna plugga hemma...sant).
Strax utanför Västerås tog det så stopp. Jaha tänkte jag, undrar hur länge vi blir sittande här nu?? Kommer jag hinna till mitt nästa tåg i Sala??
Efter en kort stund ropar kaptenen (eller vad det nu heter på tåg) ut i högtalarna om varför vi stod stilla. Döm av min förvåning när han sa att det var för att vi var för tidiga och vårt spår inte hunnit bli ledigt!!!!! Hur ofta har det någonsin hänt förut?? Snarare att "Oj, nu blev vi visst försenade oh alla missade sina anslutningståg....", men icke idag. Då blev min dag genast mycket ljusare. Att till och med SJ kan lyckas ibland. Bra jobbat!!!


Bildkälla


Bildkälla 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback