100523 - Hemma från Enköping...

Hej på er!

Har ni haft en trevlig helg?? Min helg började lite trevande men förvandlades till en helt underbar sådan. Jag hade lite tråkigt i fredags kväll när jag satt ensam hemma framför tvn men det ar ganska välbehövligt med en extremt lugn kväll. Jag har inte alls varit lika trött den här helgen så vi hoppas att tabletterna börjar ge verkan på ett område iaf.

Igår var vi som sagt ute med båten nästan hela dagen. Jag hann med att vara till frissan och klippte mig på morgonen och tvätta innan dess. Jag ska lägga in en bild på nya frisyren. Ja eller nya och nya, så stor skillnad är det väl inte men luggen är mera markerande nu än tidigare. Innan var det ju en ganska lång snelugg som gällde men nu är den kortare. Aja ni får se själva (man kanske ser det på bilderna från båtresan iof men det komer en ny iaf)...
Efter båtturen stack vi hem och gjorde oss iordning för att sedan bege oss ner till Grappa. Nästan hela gänget var där för Jonas och Martin skulle kolla på fotboll. Så vi andra satt och pratade medan tvn var på. Mycket mysigt. Eftersom jag äter min medicin vågar jag inte förtära någon alkohol alls så jag drack isvatten hela kvällen, men jag hade lika kul för det om inte roligare tom =)
Sen gick vi hem, sambon satte sig och spelade och jag försökte sitta vid datorn men efter att ha somnat med datorn i knät ett par gånger så gav jag upp och letade upp sängen istället.

Idag bar det av till Enköping tidigt för att hälsa på syster, svåger och systerdottern. De blev mycket glada när vi kom, speciellt Elsa som bara vill busa, gosa och springa =) Oj oj oj om man hade den energin då skulle man kunna uträtta stordåd...Hehe
Vi hade det mycket trevligt, fika och pizza hann vi också med. Dessutom lyckades vi undvika de 2 jätteregnskurarna som skölde ner över staden. Första skuren kom när vi satt och käkade. Jag tyckte att vi kunde äta extra långsamt så vi slapp gå i regnet men när vi väl kom ut och skulle gå hem så hade det slutat regna. När vi precis hade parkerat oss i soffan hemma hos syster så kom nästa ösregn =) Snacka om bra tajming =)
När vi kom tillbaka till E-tuna hann vi med en glass på Slagsta glass med Timmie och Linda och sen blev det kaffe hos dem också innan vi begav oss hem för att avsluta kvällen i lugn och ro.

Imorgon börjar veckan igen med arbete, stallet och lite lugna kvällar. Jag ska faktiskt försöka ta det en aning lugnt den här veckan efter förra veckans upptempo...

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Puss

Ps: Jag hittade den mest udda saken idag att handla, jag var bara tvungen att köpa den. Jag visar snart vad det var...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback