100516 - Åhh vad den är fin...

Alltså ni ska se min tavla som jag har köpt. Den är bara såå fin =) Jag köpte den igår när vi var hos Jonas och Annelie. Det var en konstnär där som bor i deras hus som ställde ut sina tavlor och jag föll för en och sambon föll för en... Sambons var en blå-rutmönster med en vit döskalle och lite gula inslag och så. Jättecool och den skulle ha blivit skitsnygg i vårt vardagsrum. Precis när sambon, efter mycket velande, till slut hade bestämt sig och skulle gå fram för att köpa den, kom det en annan och hann skaka hand precis innan. Så tyvärr "förlorade" vi den. Men den som jag föll för såg ut som en blåsig höstdag och mitt i detta stod en kvinna, inte speciellt framträdande om man inte tittar nära. Hon är naken och håret blåser runt omkring henne. Alltså det kanske låter konstigt men den är såå fin. Den var tydligen konstnärens favorit och han hade egentligen inte tänkt att sälja den men det gjorde han ändå. Jag höll på att bli av med den jag också till några andra, men precis när de skulle bestämma sig så hoppade jag fram och sa "Jag tar den....". Haha så nu är den min och vi ska åka förbi och hämta den senare idag =)

Jag lägger in en bild på den här sen så ska ni få se den...


Annars har vi mest slappat idag. Vi har ju även tvättat och ska börja med storstädning av lägenheten. Vi tar ett rum i taget och hinner vi inte alla rum idag så gör det inte så mycket men köket har högsta prioritet. Där ska returpapper, glas och pantburkar bort, skafferiet ska rensas osv. Efter det blir det sovrum, källare, klädkammaren och sedan resten... Så vi har lite att stå i. Vi får kanske fortsätta nästa helg också skulle jag tro, men det är skönt att börja och veta att ett rum är färdigt.

Nu ska jag väcka sambon så vi kan börja.

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback