Melodifestivalen 2010 - Finalresultatet...


Då var denna omgång av Sveriges melodifestival över för denna gång och en vinnare har nu korats. Som jag skerv tidigare tycker jag verkligen att Anna är en mycket värdig vinnare och jag hoppas att Europa tar emot henne med öppna armar och inser vilken stor stjärna hon är.
Jag älskade duellen mellan Sverige och Norge i mellanakten med alla gamla godingar som varit med och tappert tävlat i Schlagerfestivalen tidigare, vissa som vinnare, vissa som värdiga klassiker =)

Efter en mycket rafflande avslutning så blev tillslut resultatlistan denna:

1. Anna Bergendahl - This is my life (214p)
2. Salem al Fakir - Keep on walking (183p)
3. Eric Saade - Manboy (155p)
4. Darin - You´re out of my life (117p)
5. Timotej - Kom (95p)
6. Andreas Johnson - We can work it out (50p)
7. Ola - Unstoppable (47p)
8. Jessica Andersson - I did it for love (37p)
9. Peter Jöback - Hollow (32p)
10. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar (12p)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback