Melodifestivalen 2010 - Andra chansen



Idag är det dags för andra chansen i Örebro. Där tävlar bidragen i dueller mot ett annat bidrag. Det är kvartsfinal, semifinal där 2 bidrag går vidare till finalen nästa vecka.

Duell 1:

Pain of Salvation - Road salt

VS


Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar

Här tror jag att Pernilla kommer att gå vidare till semifinalen.

Duell 2:

Pauline - Sucker for love

VS


Crucified Barbara - Heven or Hell

Här hoppas jag verkligen på att Crucified Barbara gå vidare för deras låt var riktigt bra och jag gillade verkligen inte Pauline. Tyvärr kan deras låt vara för hård för svenska folket men jag hoppas ändå...

Duell 3:

Kalle Moreus och Orsa spelmän - Underbart

VS


NEO - Human Frontier

Även här hoppas jag på underdogen. Kalle Moreus och Orsa spelmän är värda en plats i finalen enligt mig så jag hoppas iaf att de vinner detta heat.

Duell 4:

Alcazar - Headlines

VS


Jessica Andersson - I did it for love

Jessicas låt är så underbart vacker att den bara måste gå vidare till nästa omgång.

Om den gör det så kommer den tyvärr att möta Kalle Moreus och Orsa spelmän. Jag hade hoppats på att just de två bidragen skulle gå vidare till finalen men så kan det nu inte bli. Därför tror och hoppas jag att Jessica Andersson (eller Orsa, jag kan verkligen inte bestämma mig) och Pernilla Wahlgren (tyvärr) kommer att synas i finalen i Globen nästa vecka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback