ANNA ROOOOOCKAR!!!!



 

Fy fan vad bra hon är. Hon är så himla söt och härlig och hon är så himla värd att vinna. Hennes röst gör låten så speciell och jag hoppas verkligen att hon tar sig riktigt långt i Eurovision songcontest i Oslo i Maj.
Ett stort lycka till Anna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Jag måste bara berätta om hur tittandet av finalen såg ut här hemma hos mig. Den blev rätt annorlunda mot vad jag hade trott om jag säger så =)
Robban hade kommit över för att ta en öl innan de skulle gå ner på Bishop arms. Deras vänner blev en aning försenade och skulle dessutom skjutsa någon och så, så sambon och Robban blev kvar och började titta på Melodifestivalen tillsammans med mig. De var väl inte så där jätteengagerade till en början men Robban hittade snabbt en favorit i Salem al Fakir. Precis innan röstningen skulle börja så valde iaf sambon att heja på melodi nummer 9. Han visste knappt vem det var som sjöng men han hejade på henne iaf. Jag försökte heja på Peter men som jag hade sagt redan innan så trodde jag inte att han skulle vinna men OM han vann så skulle han kunna göra något riktigt stort bland Europas länder.
Ju längre röstningen gick dessto kaxigare blev Robban för att hans favorit låg i ledningen och sambon blev glad varje gång hans favorit fick lite poäng.
När Robban tillslut insåg att det inte bara hängde på juryn utan att svenska folket faktiskt hade 132 p att ge till slut...
Stämningen mellan grabbarna blev mer och mer hetsk ju mer spännande det blev och att det var så pass jämnt gjorde nog det hela ännu roligare.
Jag kan berätta att min spänning lite avtog lite för jag blev så förvånad över grabbarnas energi och jag hade nog mest roligt åt dem faktiskt. Jag skrek till lite de få gånger som Peter fick poäng annars höll jag mest på Anna bara för att inte Robbans favorit skulle få vinna =)
När Salem al Fakir sedan "bara" fick 88p av svenska folket visste jag att det faktiskt var avgjort. Jag visste att Anna var sjukt favorittippad hos folket och jag visste att de skulle ge henne poäng. Eftersom hon inte hade fått några då 132:an skull delas ut så kände jag att det var klart. Hon skulle få den och hon skulle vinna =)
Och så blev det tillslut, Robban "bröt ihop" (hehe tyvärr inte på riktigt men rätt butter blev han) och sambon började hoppa och dansa omkring.

Så detta var nog den bästa finalomgången på väldigt väldigt länge. Det var sjukt många bra låtar OCH jag hade sällskap som belv sjukt engagerade!!! Riktigt roligt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback