100325 - Inga våfflor...

Hej på er!

Nej, det blev inga våfflor idag för min del. Det kändes så onödigt att stå och göra våfflor till bara mig när jag vet att min sambo också älskar dem. Så därför sparar vi våfflorna till på söndag istället. Det är mycket mysigare att grädda och äta dem tillsammans. Väldigt mycket kvalitetstid då =)
 Istället får det bli köttfärssås och spagetti som blev över från igår. Det är alltid bra att laga extra mycket mat när man väl lagar så man bara har att värma på de dagar man inte orkar laga. Egentligen skulle man göra en jättesats med olika pastasåser, röror och grytor, spara i lagom portionslådor i frysen och ta fram en varje dag. Att koka lite pasta, ris eller potatis är inte så himla jobbigt, det kokar ju sig själv, men det är det där andra till som är jobbigt att göra.

Jag vet att jag skrev imorse att jag skulle återkomma med någonting roligt som jag har tänkt att göra under kvällen idag men det blev inte mycket till planer. Det blir lite middag, mys i soffan (ensam) och dator... Sen blir det nog till att gå och lägga mig tidigt. Jag börjar tidigt imorgon och dessutom beöver jag nog sova igen lite av det jag missade när jag knappt kunde röra mig. Det är riktigt skönt att hon fick bort alla låsningar igår för idag känns det fruktansvärt bra. Även om musklerna är lite ömma fortfarande så har jag fått tillbaka rörligheten i nacken och rygen och det är riktigt skönt =)

Nu blir det lite mat.
Återkom senare så får ni se vad jag köpte på vägen hem...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback