100324 - Våffeldagen imorgon...

Visste ni att det är Maria bebådelsedag imorgon? Vet ni varför vi firar denna dag?? Det är faktiskt för att det ar då som ängeln Gabriel berättade för jungfru Maria att hon var havande med Jesus (numera har denna dag flyttats till söndagen som infaller 22-28 mars i den svenska kyrkan).


Lånade bilden härifrån

Denna dag kallades förr också för vårfrudagen, efter titeln vår fru för jungfru Maria
Numera är denna dag mera känd som Våffeldagen och jag gör liksom alla andra, nämligen käkar våfflor på denna dag. Finns det något godare egentligen?? Jag tror nästan inte det. Tänk er en nygräddad våffla med sylt och grädde....MMMmmmuuummmssss =)


Lånade denna från Amanda

Här hemma brukar vi alltid grädda våfflor, eller ska jag säga brukade. Efter den senaste flytten för snart 2 år sedan så har våffeljärnet hamnat i en låda nere i källaren och vi har ännu inte tagit oss tid till att leta upp det. Vår källare är rätt full (med skit) så det skulle inte vara det lättaste att hitta det där järnet. Dessutom har jag för mig att det inte var så himla bra så jag funderar faktiskt på att åka förbi Ica Maxi på vägen hem för att titta ut ett nytt järn... Kanske även ett dubbeljärn så här i löningstider =) Det är mycket trevligare om båda kan få en våffla samtidigt.



Ett liknande sånt här skulle jag vilja ha =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag vet att ICA MAXI här i stan har nedsatt pris den här veckan på ett dubbelt våffeljärn. Kanske är likadant hos er?

Kram på dig

2010-03-24 @ 20:20:12
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Åhh vad toppen. Jag får sticka in imorgon efter jobbet (när alla ska handla med löningspengarna...) och titta =)

2010-03-24 @ 20:33:30
URL: http://alittlegirlsdiary.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback