100318 - Mycket sämre...

Jag kom hem här för en stund sedan från stallet och är INTE nöjd. Det kändes inget bra alls men jag skyller allt på lektionen. Jag hade varit jätteladdad och enligt Sussie skulle vi rida för Magnus. Skitkul att se vad han är för typ av ridlärare. När jag väl kom till stallet så blev jag snabbt påmind om att vår hippolog skulle ha sin examens lektion idag och mitt hopp sjönk fruktansvärt snabbt... Hon är skitduktig, vår hippolog men det är upplägget med lektionerna när de har examen som gör mig irriterad. Det finns inget utrymme för egen ridning och du måste göra exakt som hon säger,inget annat. Du får inte vända över eller lägga en extravolt ens... Inget kul alls när man har en häst som man inte ha ridit knappt innan och då gärna vill känna lite extra på dem. Men men tillslut orkade jag inte ens bry mig hur hästen gick för jag skulle ändå inte kunna göra någonting åt det så hon fick nästan gå som hon ville. Gillar verkligen inte dessa lektioner, så värdelösa precis som när man tränar till kadriljtävlingarna. Konstigt att jag var den som protesterade mest när Sofie tyckte att vi absolut skulle vara med i år. Glöm det, sa jag =)

Jag känner mig rikitgt sliten idag och jag ser inte riktigt fram emot den oerhört långa dag som jag har framför mig imorgon. Jag jobbar till halv6 och sen sticker jag dirket på styrelsekonferens fredag till lördag... Buuuhuuu jag vill bara hem och lägga mig i soffan egentligen. Jag är ju inte helt frisk än och eftersom jag inte får i mig syre som jag ska så blir livet mera jobbigt än annars. Men men har man signat upp sig på sånna saker så måste man ju vara med. Sen är det inget kul att vara borta halva helgen när sambon har varit borta hela veckan och helgen är enda stundan att får hinna umgås. Tur att vi iaf ses lördag kväll och hela söndagen...

Okej jag känner mig rätt anit nu så det blir till att hoppa ner i sängen istället. Jag skulle egentligen behöva packa eftersom jag ska sova borta men det tar jag imorgon istället. Jag börjar ju inte fören 9 så det hinns med...

Sov gott allihopa
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback