100307 - Jävla vasalopp...

Hej på er!
Idag hade jag bett min sambo om att jag kanske skulle kunna få lite sovmorgon och att han gick upp själv och tog första tvätten. Jaja visst fick jag till svar så jag ställde mina klockor på 9 igår kväll och somnade rätt fort. Imorse när sambons klockor börjar ringa, vem tror ni vaknar av dem då? Han som ska gå upp eller hon som skulle få sova?? Inte han iaf. Jag fick ligga och putta på honom i smyg så han skulle tro att jag fick min sovmorgon. Skitirriterande. Varför kan inte jag få sova så där djupt som han gör för, utan vakna av minsta little ljud. (Haha jag skrev fel men det blev på engelska...hehe). Det slutade med att han gick upp tillslut och tog tvätten och jag kom upp en kvart efter honom efter att ha lossats att sova en liten stund till. Jaja han försökte ju vara snäll iaf =)

Jag blev skitlack idag. Vi var ner på Bischop och tog ett glas igår så jag skulle som vanligt se på Melodifestivalen nu på förmiddagen. De visar alltid reprisen vid 9 på Söndagen. Tror ni att de gjorde det idag?? Nepp nepp så jag var tvungen att skicka ut smabon från Modern Worfare (eller hur det nu stavas) så jag kunde ta nätverkskabeln och titta på SVTplay. Tur att vi har snabbt internet nu och inte de vi hade förra året när jag missade den svenska finalen. Det tog nog 4 timmar att titta för det var så fruktansvärt segt att buffra upp alltihopa. Nu gick det i realtid iaf så slapp man sitta och vänta =)

Vi här även hunnit med att titta på en lägenhet. Egentligen var det sambon som ville titta mest på den för jag gillade inte riktigt läget på den. Det var ganska mycket renoveringsbehov på den, dock fanns det en renoveringspott på druga 12500 kr för den som köpte lägenheten, men det blir nog inget med den iaf. Att renovera lite stör inte oss för då får man det ändå som man själv vill ha det och lägenheten kändes ljus och luftig, men det fanns 2 st stora negativa saker. Det första var sovrummen. De var riktigt små och även i det största av dem så skulle det inte få plats mer än våran säng och det blir ju rätt tråkigt. Dessutom är det inget kul om det bara känns trångt. Det andra negativa var vardagsrummet. Det var ganska stort och ljust och så men det fanns dörrar typ överallt så det gick inte att möblera skiten. Vart man än skulle ställa en soffa med bord och tvbänk så skulle det ha stått ivägen för en dörr eller tagit upp hela ytan så man inte kunde gå förbi osv... Nepp det blev inget för oss.
Snart börjar jag undra om det verkligen finns en lägenhet/radhus för oss som vi skulle kunna vara nöjda med. Allt måste ju faktiskt stämma och vi har ganska höga krav. Det ska vara rätt läge, vara bra planerad och tillräckligt stor och till rätt pris. Dessutom vill vi ha en ganska låg månadsavgift till föreningen eftersom det är det ända man inte kan sänka i avgifter. Lånet tickar ju neråt vart efter man ammorterar men avgiften sänks ju aldrig.
Tyvärr missade vi ju radhuset i Lundby. Det hade varit perfekt och vi hade kunnat buda mycket för att få det. Jag hoppas verkligen att det kommer ut något nytt i det området snart...

Nu ska jag väcka sambon så han kan få spela igen och jag ska fortsätta läsa min bok.
Hörs sen
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback