100720 - Reseoskulden ska nu väck...

Godmorgon på er!
Här sitter jag sen en stund tillbaka och surfar runt lite och försöker att smälta att vi faktiskt ska åka utomlands på torsdag. Det känns verkligen helt galet och superkul. Först gick vi runt och tittade på de olika resebyråerna och bara kände in atmosfären. Vi var nog båda nervösa eftersom vi aldrig någonsin gjort något liknande förut så istället för att gå in någonstans gick vi till Subway och åt lite, pratade igenom kriterierna en gång till och bara samlade mod till oss.
När vi hade ätit färdigt gick vi tillbaka till Resia och sambon blev lite osäker när det såg ut som om det var mycket folk där inne. Jag sa åt honom att strunta i det och så gick vi då in... Bara att öppna dörren kändes som ett väldigt stort steg...


Bildkälla

Väl därinne skölde allting över mig igen och det kändes riktigt stort igen. Fan vad har vi gett oss in på var nog min egentliga tanke, men det kunde jag inte visa för sambon eftersom han kändes ännu mera tveksam. Det var riktigt jobbigt att stå och lyssna på de andra som redan hade fått hjälp om hur de dividerade fram och tillbaka och jag ville bara säga åt dem "Make up your mind already". Hehe om jag bara hade vetat...
När vi hade stått där en bra stund kom vi på att pengarna som vi skulle betala resan med satt på fel konto och att vi troligtvis skulle behöva betala där och då. Shit vad gör vi?? Eftersom vi skulle iväg senare så hade vi ju inte hur mycket tid som helst på oss. SKulle vi försöka sticka hem och föra över pengar och sen komma tillbaka på en gång?? Skulle vi komma tillbaka senare på kvällen?? Under tiden som vi stod där blev det plötsligt vår tur och jag kände att det problemet fick lösa sig ändå.
Vi gick fram till kvinnan bakom disken och letandet började. Fy vad svårt det var att veta vad som var bra, vart man ska åka/inte åka, vilket hotell som är bra och vilket som bara är välfotat. Där och då förstod jag varför det hade tagit tid för de andra innan oss. Det är inget beslut som man tar lätt på direkt och speciellt inte för oss eftersom vi gärna vill att första gången ska bli riktigt bra. Jag måste säga att Kajsa på Resia var oerhört proffsig och gav oss goda råd, var ärlig och tog sig verkligen tid för alla frågor vi hade. Hon struntade i att butiken fylldes på och att telefonerna ringde. Det kändes betryggande för oss kan jag lova. En av de största farhågorna som vi hade haft innan var att det skulle vara svårt och krångligt och stressande på en resebyrå, men så var det verkligen inte och det kändes skönt.


Bildkälla 2

Tillslut hittade vi en trevlig resa till Kreta, Reythmnon (har jag för mig att det stavades) och ett hotell som låg precis vid stranden.


Bildkälla 3, Hamnen i Reythmnon


Bildkälla 4, Vårt hotell (vi har en av lägenheterna med havsutsikt)

Så på torsdags morgon drar vi iväg och jag kan lova att vi båda längtar. Det är skräckblandad förtjusning på hög nivå. Så idag måste vi ner på stan och inhandla det sista som behövs. Lite nya t-shirts till sambon, solkräm och lite annat smått och gott...

Wish us luck =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback