100715 - Hemma igen...

Hej på er!

Imorse kom jag hem igen efter 4 underbara dagar ihop med min syster och hennes flickor. Eftersom hon bor i Enköping ses vi inte så ofta (som jag skulle vilja) och därför har det varit helt underbart att få återknyta banden från ungdomen med henne. För det är verkligen väldens bäsa syster och vi har alltid varit nära vänner under vår uppväxt.
Att dessutom få chansen att bo ihop med yrvädret och hennes lillasyster har arit alldeles underbart. Du får tro vad du vill syster men jag har faktiskt tyckt det =) Trots tidiga morgnar och lååånga lägningar. Att Elsa dessutom lärde sig att säga "Agnor" värmde mosters hjärta =)


Efter ytterligare en tidig morgon så kom jag hem vid 8.30. Jag hade inte mycket till övers utan slocknade på soffan. Det var riktigt skönt att vakna 11.30 och känna sig utvilad igen. Då infann sig en tomhet. Johan hade blivit magsjuk/matförgiftad så han kunde inte umgås, och alla andra är på semester eller jobbar så jag visste inte riktigt vad jag skulle fördriva min dag med. Efter en stund framför tv:n fick jag för mig att sticka ut och cykla... Kanske inte helt genomtänkt med tanke på att det hade blivit över 30 grader ute men jag stack iväg iaf...
Drygt en timme och 2,2 mil senare var jag hemma igen, stretjade lite och drack vatten. Jag svettades som en gis med det kändes ändå skönt. Det var inte så himla varmt som jag trodde att det skulle vara. Jag vet inte om det är för att man börjar vänja sig eller vad det var. Det blåste lite så det svalkade skönt.

Nu kurrar det i magen min så det blir till att laga lite mat. Spagetti med ädelostsås med skinka och körsbärstomater får det bli. Mmmums!! Ikväll blir det en långpromenad.

Jag måste satsa allt nu för imorgon är det invägning för sambons och mitt vad och jag hoppas verkligen att jag vinner =) Imorgon finns det ett bord bokat på Papas Tapas och den som förlorar vadet få stå för notan och även stå för resten av kvällen =) Så imorgon smäller det....

Nepp, mat var det!!

Puss


Kommentarer
Postat av: Elin

Även vi tycker att det har varit jättemysigt! Elsa har pratat mycket om Angor. Hon ville tex försäkra sig om att även du skulle gå och sova nunär hon skulle lägga sig. Jag försäkrade henne om att du skulle göra det. Klockan var ju ändå halv åtta och då går alla som vi känner och lägger sig. Idag tog det nog bara tio ,imuter innan hon somnade. Hon kör lite med sin mamma när vi är borta så där...:-)

Kram från oss tre!

2010-07-15 @ 20:26:09
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback