100713 - Baddag...

Hej på er!
Nu börjar det kännas lite svalare inne men idag har hela dagen kännts trevligare. Det har blåst en hel del så vi har blivit lite mera avsvalkade än igår.

Jag började dagen med att vara på sjukhuset och plåta handlederna. Äntligen hade de öppet när jag hade tid att gå dit. Jag var där strax innan drop-in-tiderna började vid 8 och hoppades på att det skulle gå snabbt som blixten. Efter att jag hade anmält mig i receptionen blev jag visad till väntrummet och där grusades alla mina planer på ett snabb-besök... Där satt redan 10-15 personer som även dem skulle röntga någon kroppsdel. Faaan var min första tanke, men förberedd som jag alltid är tog jag fram min bok och började läsa. Jag hade egentligen inte bråttom så det fick ta den tid det tog blev min nya tanke. Efter kanske 10 minuters väntan kom en sköterska för att hämta en kvinna, så jag återgick till min bok. Men efter att hon roppat uppe kvinnans namn förtsatte hon att rabbla upp namn efter namn efter namn. Jag spetsade öronen igen och mycket riktigt, mitt namn dök upp. Vi var någ 9 pers som följde med henne till ett nytt ställe att sitta och vänta på. Men här gick det snabbt. Nästan som att de hade ställt oss på ett löpande band och skjutsat in oss en efter en förbi kameran =) Efter en liten stund var det så min tur och de rötgade bägge handlederna på ett ögonblick och sen bar det av hem mot landet igen... Det var skönt att få det gjort och att det ändå gick ganska snabbt. Nu är det bara att vänta och se när jag får tiden till ortopeden, snart hoppas jag...

Väl tillbaka på landet blev det blitvätt, lek i poolen, middagslur och mera lek.

Nu är det snart dags att gå och sova för jag är riktigt sliten. Jag har ganska ont just nu och det tar mycket på energin. Sen gör väl inte värmen det bättre direkt för då försvinner den sista energin som skalpar i kroppen min...

Sov gott mina vänner

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback