100128 - Snö, snö och åter snö....

Hej på er!
Jag måste säga att jag var riktigt nervös när jag skulle till jobbet imorse. Det vräkte ner med snö igår och jag visste att det skulle fortsätta hela natten. Dessutom var det skitdåligt plogat igår när jag åkte hem från stallet och jag vet hur gärderna blir när det snöar och blåser... Det tog en bra stund att få fram bilen men thank God för antispinn. Den tuggar sig fran hur mycket snö det än är och det var rätt mycket när jag skulle ta mig ut.
Sen blev jag toköverraskad.
Hela stan var helt perfekt plogad. Inte en snöflinga låg fel. Under denna natt hade de plogat bättre än på hela vintern och det var riktigt skönt att åka så pass tidigt. Hela vägen ut till jobbet var det nyplogat så det gick jättesmidigt. Jag fick skotta lite framför dörren men det kändes helt okej.
När jag åkte hem var det lite värre eftersom det har snöat hela dagen och det börjar bli uppåkt igen. Förhoppningsvis plogar de en gång till idag för det skulle behövas nu...

Jag ska snart åka igen. Kom hem för drygt en timm sedan och snart ska jag iväg till stallet och rida. Är jättetrött idag och energin har verkligen legat i botten totalt idag. Får hoppas att energin håller i sig så jag orkar med lite markarbete...Sen måste jag faktiskt cykla en stund när jag kommer hem också så dte gäller att inte sätta sig ner för länge...

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback