100127 - Snö-fucking-storm....

Fy fan vad det har snöat idag. Eller rättaresagt så vräker det fortfarande ner och det blåser så sjukt mycket. Jag vet-i-sjutton om jag kommer till jobbet imorron om det tänker fortsätta så här hela natten. Mitt arbete ligger liksom mitt bland en massa stora fält och så fort det blåser (vilket det gör jämnt) så yr vägen igen. Det blir stora drivor över hela vägen och man fastnar ganska fort. Inge vidare kul när man börjar 6.30... Jaja jag får nog åka hemifrån extra tidigt imorron så jag har god tid på mig.
Men nåt som gör mig fruktansvärt irriterad är att de inte kan ploga i den här stan. Det känns som om de blir lika förvånade varje år över att det kommer snö. Nu har det snöat hela dagen och inte fan har de plogat en enda gång. Man kan liksom inte vänta tills det har slutat snöa. Då kommer det hinna komma en 4 dm innan de äntligen ska ta bort det. Och att de inte fraktar bort snön och dumpar den utanför stan fattar jag inte heller. Det funkar inte att ha stora snövallar på dryga 2 meter runt om inne i stan för man kommer inte fram. Dessutom finns det absolut ingenstans att parkera eftersom det ligger så mycket snö på vägen...
Jag skulle till Cic ikväll och spela Buzz men hon sitter fast på ett tåg från Stockholm så vi får väl se om det blir nåt. Annars blir det en mycket tidig sänggång om jag ska kunna komma upp imorron...

  
Snö - Vacker


Snö - Inte lika vacker...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback