100124 - Söndagsfika...

Hej på er!
Nu är det söndagskväll och jag sitter framför datorn och moffar rån-kakor med chokladfyllning. Ni vet sånna där som man alltid fick på alla barnkalas när man var liten. De är så sjukgoda. Förra helgen när vi fikade hos en kompis som fyllde år, fick vi sånna och jag hade totalt glömt bort att de finns. Råkade smaka en sån, sen går det inte att sluta. Idag när vi var och storhandlade så passade jag på att shoppa lite fikabröd till söndagfikat. Ballerina och sånna där rån-kakor fick det bli. Jag tror aldrig att det har gått åt så mycket fikabröd förut. Kändes ganska lyckat faktiskt =)

Imorron är det löning och vi behövde storhandla. Det är inge vidare att handla när alla andra också precis har fått pengar så det är 20 minuters kö till kassorna. Därför kom jag på den briljanta idén att låna lite pengar från sparpengarna idag och passa på att handla innan alla andra. Sen betalar man tillbaka det till sig själv imorron när lönen kommit in. På så sätt slipper man vänta en vecka med att handla för att alla andra ska hinna handla färdigt. Mycket smart tycker jag själv =)

Jo, jag måste ju berätta hur lägenheten var. Den var jättefräsch och snyggt stajlad och så men den var konstigt planerad. Den var på 74kvm men kändes nästan mindre än våran 55kvm-lägenhet bara pga planeringen. Att man desutom skulle kunna slå upp en vägg till så det blev en trea är för mig helt obegripligt. Då får man ju inget vardagsrum kvar alls. Tydligen så har de andra lägenheterna den väggen(rummet) men de som bor där nu valde bort den när huset byggdes. Så nej, det var inget för oss tyvärr. Eftersom vi har tänkt att köpa en lägenhet/radhus/liten villa och bo där ganska länge så måste man ju planera för framtiden. Vi kommer säkert att vilja skaffa barn så småningom och då är det ingen idé att köpa nåt som redan nu känns litet... Så vi letar vidare.

Nu ska jag snart krypa till sängs för imorron börjar en nya tag med en ny arbetsvecka...
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback