100124 - Nyttigheten flyttar in...

Jag och min sambo har äntligen bestämt oss för att bli lite nyttigare. Det är skitsvårt att försöka med det själv och man måste nästan ha sambon med på tåget för att lyckas. Eftersom vi ska börja spara nu så måste vi ju börja laga mer mat hemma. Då kan man lika gärna passa på att laga lite nyttigare än tidigare också. Mera sallad, andra råvaror osv. Idag när vi var och handlade köpte vi potatis, morrötter, sallad, vitkål, groddar, tomat, gurka, fisk, citron, tranbärsjuice bla. Ni tycker säkert att jag är jättelarvig eftersom de flesta vanliga människor redan köper och äter sånt här men hos oss funkar det inte riktigt så. Vi lever på pasta medan potatisen ligger och gror i kylskåpet, allt som tar längre tid än en kvart att göra iordning glöms bort osv. Helt enkelt är vi skitlata när det kommer till matlagning. Båda tycker egentligen att det är kul och gott med hemlagad mat men vi är ofta på språng så det hinns inte riktigt med långkok också. Men nu blir det andra bullar. Fr o m imorron (eller egentligen idag) så blir det ingen mera utemat (förutom vissa fredagar för då är det Innovation som gäller med Robban)...


Här...

Jag ska desutom försöka komma igång med träningen också. Eftersom jag är förkyld och sjuk jämnt så orkar man inte rikitgt med att träna men vi har ju en motionscykel står i vardagsrummet så nu finns det inga fler ursäkter. Nu måste extrakilona bort!!! Ska försöka mig ut och springa lite också men eftersom jag blev av med min springkompis innan vi ens hann börja så får nog det vänta till helgerna just nu. Vill inte ge mig ut i Kronskogen på kvällstid nu när det är mörkt. Det är knappt så man vill ge sig dit ens när det är ljust faktiskt. Jag litar verkligen inte på människorna som rör sig där... Ingen som vill springa med mig?? Att köpa gymkort eller nåt liknande känns rätt onödigt eftersom jag bara är sjuk hela tiden och kan aldrig utnyttja det ordentligt.
Jag lovar att hålla er uppdaterade på hur det fortskrider. Tänkte hinna med lite cykling imorron inna jobbet. Börjar inte fören 9 så det ska kunna hinnas med =)


This is me =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback