100121 - Oj, snart slut....

Hej hej!
Är allt väl med er?? Här är det fullt ös ska jag tala om och det börjar kännas. Imorse ville jag verkligen inte gå upp. Hela min kropp bokstavligen skreek efter att få somna om och vakna några timmar senare. Jag försökte dra ut på det så länge som jag kunde men till slut hade jag inget mera val. Det var bara att palla sig upp ur sängen och göra sig iordning. Fan vad man önskar att man var liten igen så man kunde fejka sjukdom och vara hemma och sova idag istället. Inte för att jag tycker att det är okej att göra så ens när man är liten men jag avskyr verkligen de människor som gör så som vuxna. Jag kan verkligen inte fatta att man ens har mage att göra så mot sina arbetskamrater när man vet att de andra får slita för att inte du är där... Jag skulle verkligen aldrig kunna göra så och jag är en sån som åker till jobbet, hur dålig jag än är förutom om jag är magsjuk. Har jag feber brukar ett par alvedon funka tills man blir hemskickad igen =) Jag åkte tom och jobbade med hjärnskakning. Jag vet att det ibland kanske är idioti men ibland kan man faktiskt känna sig piggare när man väl kommit hemifrån. Prova det får ni se!
Kom visst ifrån ämnet lite men iväg kom jag till slut och att vara på jobbet piggar liksom upp en riktigt mycket så ganska snabbt glömde jag bort att jag var trött. Dessutom är sambon borta på jobb så ikväll är det väl lönlöst att försöka kunna sova. Jag avskyr verkligen att gå och lägga mig utan honom och blir då tookpigg när han inte är hemma och kan liksom inte somna alls. För er som känner mig så vet ni att det räcker för mig att titta på klockan för att börja gäspa och somna. Men inte alls när han saknas. Skitjobbigt jag lovar. Speciellt när man börjar tidigt och måste somna tidigt...
Har varit iväg på en riktigt rolig sak idag som jag inte riktigt vill berätta vad det är än men jag hoppas att det gick bra. Känndes verkligen inte så men det kan ju överraska. Pga av det här är jag sjukt förvirrad just nu och vet varken ut eller in. Har riktigt stora beslut att ta framöver och vet inte alls vad det ska bli...Måste göra lite research!
Nu är det Glee på tv och sen Made in Sweden. De ska återförena Play, en tjejgrupp som för den stora massan i Sverige kanske inte var allt för kända men var rätt stora utomlands har jag för mig. Jag älskade dem när jag var yngre så jag tycker att det är skitspännande att se hur det går för dem...



Nu är det den mörkhåriga tjejen Anaïs och den rödhåriga tjejen Faye som nu är med i gruppen och letar efter en till medlem och helt ärlig så är det dem jag gillade bäst. Faye har en så sjukt bra röst att jag blir äckligt grön av avundsjuka...hehe ni måste bara kolla. Dessutom är Anders Bagge världens skönaste människa. Jag önskar att man fick träffa honom nån gång för han är ett sånt musikgeni att bara få honom att lyssna på en skulle vara guld värt...

/>
Den här var ännu bättre...

Ja just det, jag såg just min rubrik och kom på att jag hade egentligen tänkt att skriva om att det redan är den 21 januari och att denna månad snart är slut. Årets fattigaste månad har ändå kännts hyfsat trevlig tycker jag. På måndag är det löning igen och sparandet börjar... Radhus ska det bli och jag är sjukt laddad. Hade varit trevligt att veta att man hade ett fast jobb så man visste att pengarna skulle fortsätta att rulla in ett par år till. Tyvärr är inte vi rika så vi måste liksom förlit oss på det som större delen av folket men ibland önskar man att man hade några extra miljoner insatta på ett konto och bara väntade på en. Tänk vad mycket enklare livet att varit då. Man blir inte lyckligare av mycket pengar men det gör fan livet enklare.
Nej jag ska inte börja älta något jag inte kan göra nånting åt jag lovar. Dags att börja kolla in lite skolor...

Återkommer senare
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback