100114 -Två flugor i en smäll...

Hej på er!
Har eran dag varit lika idiotisk som min. Fan vad jag är trött på tekniska saker idag. Som ni vet har jag klagat på mitt internet länge och var skitglad för att jag skulle få ett nytt. Dessutom passade jag på att byta från kontantkort på mobilen till ett likadan prisplan fast på faktura. Igår hämtade jag ut de nya sakerna...trodde jag. När jag kom hem visade det sig att endast mitt nya SIM-kort och det nya mobila bredbandet hade kommit, alltså inte vårt fasta bredband. Men men det var väl bättre än ingenting.
Idag när jag skulle på rast på jobbet så jag att jag hade en påminnelse om att en kompis fyller år så jag skulle messa ett grattis till honom. Ser då att mitt SIM-kort är inaktiverat. Va F*****N!!! Jag hämtade ut sakerna igår och redan idag har de stängt av mitt gamla. Så jävla irrterande eftersom jag hade alla bilder på Elsa där som jag fått från dag ett, en massa nummer som nu är borta osv osv. Kan ju liksom inte skicka över sakerna till någon annans mobil heller eftersom kortet är inaktivt. Jag försökte ringa till Tele2 för att fråga varför de stängt av den så fort och om de kunde hjälpa mig att få tillbaka allt. Tror ni att det gick??? Nepp, för det nya abonemanget är ingångsatt och de kan inget göra från deras håll. Inte ens en ursäkt fick man när jag sa att ingen hade sagt att jag skulle vara SÅ snabb att flytta över allt...
Sen satt jag nu här hemma efter stallet och ska försöka svara på ett mail. Tror ni inte att internet lägger av också...Så jävlatypiskt faktiskt... Till slut blev jag så trött på det att jag slängde det gamla i golvet och kopplade in det nya mobila bredbandet som jag egentligen hade tänkt att spara lite på eftersom vi ska få ett fast bredband... Men det gick ju inte för jag ville verkligen få iväg mailet...
Så nu har jag nya saker både i mobilen och i datorn och än så länge verkar det fungera.

Nu ska jag gå och duscha innan sängen väntar. Btw, vi fick inte lånelöftet så there goes radhuset :( Skitsurt med tanke på att vi tjänar rätt bra båda två och har nästan inga utgifter...men men ska boka en tid med dem till nästa vecka så vi kan få träffa dem och få dem att ändra inställning.

Puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback