100109 - Igång sen länge...

Hej på er i kylan!
Här utanför var det -23 grader tidigare på förmiddagen när jag skulle iväg. Då var det bara att hoppa i de varmaste kläderna man kunde hitta och klä sig i lager på lager för att inte frysa ihjäl. Jag har ju 2 st parkasjackor, en som jag använder ner till -10 och en som klarar ner till -40. Mycket skönt att kunna ha den valmöjligheten tom. Inte så ofta som man har 2 vinterjackor men jag har fått den ena av sambon förra året för att han inte använder den. Han tyckte att den var för varm men jag tycker att den är helt fantastisk. Lite stor kanske men då får man plats med mycket kläder under också...Meningen var att jag skulle ha den som vinterjacka på jobbet men förra året fick vi nya vinterjackor så då kunde jag ta hem den igen. Den andra köpte jag på rean förra året. Jag behövde ha en varmare jacka än mina tidigare vinterjackor så då fick det bli en parkas.

Idag har det varit en riktig myslördag med mys i sängen innan jag skickade iväg sambon för att handla frukostbröd. Jag älskar att bo i stan så man kan gå och köpa färskt bröd på helgmorgnarna. När jag bodde på landet fanns inte rikitgt den lyxen om inte mamma hade gjort iordning deg på kvällen innan eller om vi gjorde stakpannebröd.... Mums=) Det var länge sen, det får det kanske bli imorronbitti.

Efter frukosten stack jag ner till Linda på Hårdesign och klippte mig. Det är nog det bästa stället jag någonsin ha gått till. Dessutom har jag gått till just Linda i typ 6 år nu eller nåt (bortfall när hon var mammaledig) och jag vet verkligen vad jag får för pengarna och jag är alltid nöjd när jag går därifrån. Det värsta jag vet är när man sitter som på nålar hos någon frisör och man ser hur illa det kommer att bli eller de är hårdhänta eller tråkiga eller babblar för mycket eller så. Jag har jättesvårt att kallprata med människor som jag inte känner och då är Linda perfekt. Nu känner jag ju iof henne ganska bra efter så läng tid men ibörjan så kände hon av hur mycket man ville prata och så. Mycket bra.

Jag blev iaf mycket nöjd även idag men tyvärr kunde hon inte locka mitt hår som hon brukar. Det är svinkallt ute och jag måste ha mössa på mig så är det bara och då hade lockarna bara blivit förstörda på en gång. Men hon snurrade till håret längst ner iaf så det såg fint ut även med mössa på mig =)

Sen mötte jag upp sambon och vi gick och köpte en present till Nellie som fyller år idag. Vi ska dit på kalas om 2 timmar. En fika hann vi också med och en tur på Gina tricot för att spendera presentkorten jag fått i julklapp. Lite nya, fina underkläder och 2 tröjor blev det och jag betalade 26kr. Mycket bra deal =)

Hade tänkt att lägga in en fin bild här men det vill sig inte..

Nu blir det lite James Bond och kura ner sig i sofan under ett täcke innan vi ska iväg igen.
Hörs sen
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback