100107 - Kallt kallt...

Hej på er!
Det har varit dåligt med uppdateringar de senaste dagarna men det har sina förklaringar. I tisdags började jag ju jobba igen och sen vara jag heelt slut på kvällen. Jag sov jättedåligt natten mellan måndag och tisdag så jag var toktrött och på skitdåligt humör på tisdagskvällen. Sen igår var det till att gå upp hyfsat tidigt och sticka ut till Ärla för att mecka klart med min bil. Det tog sin lilla tid och det var något så fruktansvärt kallt att varenda del på bilen var megafrusen. Jätteskönt att hålla i de delarna =) Som tur var hade jag både sambon och Jocke till hjälp med meckningen men jag tror nästan att jag skulle kunna byta både spindelleder och styrspindel-lagerhusen själv nästa gång. Det är skitkul att vara med och "hjälpa" andra att mecka så man får vara med och lära sig. Jag har ju även varit med och bytt multirem på saaben så det skulle jag nog också kunna fixa efter lite betänketid... Känns som om jag lär mig mer och mer och i sommar blir det nog till att mecka lite bubbla också så den kan funka ordentligt. Skulle vara kul att hitta ett garage som man kan ställa in den i som man kan hålla på ett tag och ta det i sin egen takt. Men det blir ett projekt när det börjar bli lite varmare...(min bil är iaf klar för återbesikting imorron)

Idag har det inte varit riktigt lika kallt och idag har jag äntligen fått vara ute och leka i snön. Riktigt mysigt faktiskt, bara man klär på sig ordentligt med kläder. Och då menar jag verkligen ordentligt. Jag hade jeans, fleecebyxor och termobyxor, tjocktröja, fleecetröja, fuskpolo, halsduk, dunjacka, 2 mössor, 2 par strumpor, raggsockor, handskar och vinterkängor. Funkade riktigt bra och jag höll mig varm. Men det gäller att få av sig kläderna fort när man kommer in, annars rinner man bort på en gång. Ja jag är megafrusen av mg så jag gillar att hålla mig varm. Likadant nu när jag skulle till stallet och rida så såg jag till att ta på mig ordentligt. Jag avskyr nämligen att frysa men en av kompisarna, hon hade bara t-shirt och vindjäcka på sig. Brrrr!



Imorgon är det fredag redan och jag har trott hela daen att det är måndag. Iof har jag trott att det var måndag 3 gånger den här vecka. Känns jättedumt sen när man väl kommer på att det faktiskt är torsdag. Eller kanske lite kul också för veckan blir så himla kort då. Helg imorgon redan =) Vad ska man göra då då?? Jag vet iaf att jag ska på fotokurs med nya kameran på söndag i Stockholm. Det ska bli helt galet kul. Att få lära sig alla olika funktioner och inställningar och så ska bli jättekul. Synd bara att jag ska åka själv, hade varit kul och haft någon man känner med sig. Men men så kan det vara. Jag har iaf kollat ut tågen jag ska åka och vägen jag ska gå för att komma rätt. Hinner nog med en snabbfika innan kursen börjar också. Jag älskar att gå på stan i Stockholm och kolla i alla affärer, fika på små mysiga caféer och bara vara. Så mysig stad så länge jag slipper att köra i den. Jag skulle säkert fixa det men slipper jag så är jag glad...

Nu måste jag nog snart hoppa in i duschen så jag blir lite varm innan sängen väntar.
Hörs imorron och sov så gott.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback