100104 - En mycket bra dag...

Idag har det varit en riktigt bra och trevlig dag. Morgonen började inte riktigt som jag hade tänkt. Tanken var att jag skulle möta upp Cic 10 i 9 för att gå ner till Mdh, möta upp Elin och plugga. Det vill säga, Elin och Cic skulle plugga och jag vara sällskap och läsa lite. Hade verkligen ingen lust att bara sitta hemma eller nåt idag så det kändes trevligt att hänga på dem och dessutom få lunchsällskap. Lagom när jag gjorde mig i ordning (läs: precis vaknat) mesade sambon om att jag måste fixa nya spindelleder till min bil så vi kan mecka med den på onsdag. Så det var bara att ge sig ut på jakt efter dem och på vägen hämtade jag upp sista boken i lexicon-serien jag beställt från Ica. Fick tag på delarna och begav mig till biblioteket. Passade på att ta fram boken jag hämtat upp då den handlar om kost och motion. Riktigt mycket intressanta fakta faktiskt. Kände mig riktigt duktig där jag satt och "pluggade" med de andra. Det fick en faktiskt att sakna studietiden. Kanske dags för mig att börja plugga igen snart. Jag har ju faktiskt bara ett halvår kvar på jobbet så jag måste börja leta utbildningar snart. Skulle vara kul om jag hittade en utbildning jag vill gå på MDH så slipper man pendla eller flytta men chansen är inte så stor tyvärr...
Tillbaka till dagen, lunch blev det på pasta huset. Alltid lika gott. Sen blev det lite shopping och jag hittade min älskade tröja på MQ till halva priset. Då kom presentkortet från svärmor väl till pass. Bild på tröjan kommer sen. Tyvärr fanns det ingen kvar i rosa men den blåa fungerar lika bra...
Elin och jag försökte att gå till stadsbiblioteket för att fortsätta plugga men det gick inte så bra, för Elin alltså. Jag läste nya Elle =) Så till slut gick vi och fikade istället.
Nu sitter jag här framför datorn och bara myser i soffan. Jag tänkte att jag ska gå och lägga mig hyffsat tidigt idag eftersom jag ska jobba imorron och dessutom lämna in Saaben på verkstaden innan.



Ska ta och fixa nåt att äta nu.
Hörs mera snart
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback