Melodifestivalen 2010 - Resultat omg 3


Svt.se
Jag vet att jag missade förhandssnacket och tjuvlyssningen denna vecka. Så blir det när det finns alldeles för mycket att göra. Men resultatet kan jag ju vara duktig att få medf iaf.

Till final:

Precis som jag trodde på förhand så gick Darin såklart vidare till final. Hans låt var helt underbar och han gjorde ett superbra framträdande.

 Att även den unga tjejgruppen Timotej gick vidare till final kändes jätteroligt. Jag diggade deras låt som kändes något inspirerad av fjolårets vinnare Alexander Rybacks låt.

Till andra chansen:

Alcazar
Det kommer att bli en mycket tuff omgång i andra chansen mellan Alcazar och Jessica Andersson där jag faktiskt hoppas at Jessica vinner. Sorry Alcazar, jag gillar er massor men Jessicas låt är mycket bättre...


Crucified Barbara
Jag gillade verkligen att Crucified Barbara gick vidare för det behövs lite hårdare musik i melodifestivalen. Jag tror att de kan ha stor chans mot Pauline i andra chansen...

Utslagna:
Elin Lanto, Eric Linder, Getty Domein, Johannes Bah Kuhnke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback