Melodifestivalen 2010 - Deltävling 2


Härifrån kommer alla bilder...
Nu är det Lördag igen och det är dags för deltävling 2, denna vecka i Sandviken. Jag måste säga att denna veckas starfält är mycket sämre än förra veckan men det är också vid dessa veckor som det verkligen kommer fram nya, oväntade artister. De som inte skulle ha någon chans om det fanns flera stora, etablerade artister med. 
 
Andra generationen + Dogge - "Hippare Hoppare"


Andreas Johnson - "We can work it out"


Anna Maria Espinosa - "Innan alla ljusen brunnit ut"


Eric Saade - "Manboy"


Hanna Lindblad - "Manipulated"


Kalle Moreus och Orsaspelmän - "Underbart"


Highlights & MiSt - "Come and get me now"


Pauline - "Sucker for love"

Denna vecka är Andreas Johnson med igen och han är säkerligen sugen på revanch efter totalfloppen ihop med Carola för 2 år sedan. I år tävlar han med en ballad som jag faktiskt gillar ganska mycket. Det är mycket mera Andreas/Glorious över den och det gillar jag. Jag tror att han kommer att bli svårslagen ikväll eftersom resten av startfältet är så pass dåligt.


Som startnummer 1 kommer Molly Sandéns pojkvänn Eric Saade tävla. Jag gillade inte alls hans låt, men det är ju Fredik Kempe som har skrivit den och han brukar skriva väldigt udda låtar. Att han sjunger om en manboy om och om igen känns inte så upphetsande tycker jag. Känns ganska töntigt... Eric är iaf rätt bra och jag tror att många unga tjejer kommer att rösta på honom bara för att han är ung och snygg. Ett varnande finger för honom alltså!!


Sen måste jag ju bara höja ett varnande finger för Kalle Moreus och Orsaspelmän också. De är absolut inte schlager men det är så genuint svenskt att jag ändå blir varm i hjärtat av deras låt Underbart. Jag tror att de kommer att locka till sig många äldre röster (om de kommer ihåg att rösta denna vecka)...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback