Melodifestival 2010 - Tippningen för kvällen...


Jag lyssnade igenom låtarna för kvällens deltävling redan tidigare i veckan men jag var faktiskt tvungen att låta låtarna smälta in. Vissa av dem visste jag inte riktigt vad jag tyckte om. Jag var faktiskt tvungen att lyssna på dem flera gånger innan jag bestämde mig för vad jag tyckte. Men det fanns många låtar som kan passa bra i melodifestivalen...


Jag måste säga att jag var lite besviken på Sibels låt från första början, men nu börjar jag nog gilla den. Det är en upptempolåt med lite Beoncé/Brittney feeling. Om hon håller ihop låten hela vägen med mycket energi kan hon bli farlig ikväll.


NEO är låter lite som Mika med sin speciella låt, krulliga hår och falsetten. Jag tror att svenska folket/unga tjejer kommer att gilla honom.


Egentligen gillar jag inte Pernilla Wahlgren. Hon är alldeles för käck och barnslig för min smak men jag tror att många andra kommer att gilla låten. Det är en riktig schlagerdänga som lär sätta sig i huvudet på folk ute i Sverige.


Anna Bergendahl, som var med i Idol äntrar u schlagerscenen med en låt som verkligen passar hennes röst. Hon har nu hittat sitt sound och med hennes potential kommer hon att kunna gå långt. Jag hoppas bara att de som röstar ser det som jag ser...


Även Lovestoneds låt fastnade hos mig och jag hoppas att det går bra för dem idag...


Sist men inte minst har vi Peter Jöback som jag verkligen har ÄLSKAT sen jag såg honom i Kristina från Duvemåla.(En hemlis, jag tänkte faktiskt söka till Småstjärnorna som honom och sjunga Guldet blev till sand när jag var liten...) Han är nu tillbaka i dessa sammanhang med en ballad som jag tror och hoppas ska få följa med till finalen. Jag gillar verkligen det lilla jag har hört och han är så proffisionell, så hur ska det kunna gå fel?

Sätt er bänkade för sista deltävlingen ikväll i SVT 1 kl.20.00!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback