100215 - Ljusare tider...

Känner ni också att vi faktiskt går mot ljusare tider? Jag tycker att det är helt underbart att slippa detta mörker. Jag blir så himla deprimerad när det är så här mörka jämnt men idag började det inte mörkna fören vid 5. Så himla trevligt =) Solen går nu upp 07.30 på morgnarna och ner 16.45 på eftermiddagarna. Snart kommer det vara ljust till långt in på kvällarna =)

Kom hem här för ett tag sen och har hunnit äta lite och tittar nu på finalen av Biggest Loser. Det känns inte riktigt bra att sitta och äta några kakor under tiden. Det är bara för att de står kvar på bordet och då kan jag verklige inte låta bli...

På lördag ska vi fira sambon som fyller år om en vecka och jag har tänkt att baka en hel del tills dess. Vet inte riktigt när jag ska hinna det men det får nog bli på onsdag och lördag, kanske även fredag. Jag vet ännu inte vad jag ska baka förutom Hermankakan. Kanske en kladdkaka av något slag och lite bullar skulle jag tro. Sen får det bli lite småkakor också. Om jag bakar allt vet jag inte men det mesta hade jag tänt... Ojdå, jag kom just på att jag och sambon hade pratat om att vi skulle baka tårtorna själva. Hehe undrar hur det ska bli =) Får se vad vi hittar på. Gärna någon typ av chokladtårta för det är fruktansvärt gott...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback