100213 - Lördag...

Idag är det lördag och det har varit ganska lugnt. Jag hade tänkt att få sova ut och vakna av mig själv idag och det gjorde jag... eller inte, jag vaknade iof av mig själv men klockan var då 08.00. Känns väl kanske inte riktigt så kul men då har man mycket av dagen kvar och man har tid att hitta på mycket. Tror ni att vi har gjort det?? Nepp, det har varit rätt lugnt. Vi har hunnit titta på reprisen av invigningen av OS och det var kul. Jag älskar ju allt som har med stora sportevents att göra och toppen är ju såklart OS-veckorna. Då kan man titta på OS nästan dygnet runt i drygt 2 veckor.

Men tyvärr har OS redan drabbats av ett bakslag och en otroligt tragisk händelse redan innan invigningen. En rodelåkare från Georgien, Nodar Kumaritasjvili flyger ur rodeln och kraschar utanför banan under ett träningslopp. Hans liv gick inte att rädda utan han avled strax innan invigningen.


Det var en dämpad stämning under invigningen och Georgiens lag hyllades med stående ovationer under deras inmarsch för att visa deltagande i deras otroliga sorg. Även under inladningstalen hyllades den 21-åriga Georgien av IOK:s president, Jacques Rogge....

Det finns en film av kraschen på Aftonbladet men den är så hemsk att jag inte vill lägga ut den här. Ni får gå in och titta på den själv om ni vill men jag måste varna er för mycket hemska scener...



Vi hade tänkt att fira våran alla hjärtansdag ikväll men fler än oss hade nog den tanken för än så länge har vi inte hittat någon restaurang med plats för oss. Det känns som om hela stan är fullbokad...

Sen blir det till att fira kompisen på klubben senare ikväll.

Nu måste jag äta lite.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback