100203 - Vaniljglass med o'boy...

Hej på er i snöstormen!
Snöar det lika mycket hos er som det gör här?? Här är det helt galet och det har blåsit storm hela dagen så varenda väg är igenblåst. Det var många på jobbet som hade svårt att komma fram eller ens komma ut hemifrån alls. Faktiskt kände jag lite likadant när jag skulle åka hem idag. Jag åkte så tidigt till jobbet imorse att det bara hade hunnit börja blåsa och inte snöa. Men under dagen har det bara tilltagit mer och mer. Så när jag skulle åka hem heda halva vägarna hunnit bli igenblåsta eller översnöade så det bara skrapade i underredet på bilen. Inge kul alls... Vi får väl se hur det går att ta sig till jobbet imorgon när det har hunnit hålla på hela natten också. Jag hoppas att det avtar snart så gubbarna hinner ploga undan så mycket som möjligt innan alla ska ut på vägarna...

Det fick bli lite glass med o'boy när jag kom hem. Egentligen skulle det varit gott med något lite varmare men det fick gå. Ska snart äta mat så då hoppas jag att jag blir lite varmare. Annars får jag sätta mig i duschen en låång stund så värmen kan sprida sig ut i varje cm av min kropp.
Jag har nämligen varit i stallet och där är det inte varmt någonstans vill jag lova. Förutom när jag satt på hästryggen. Jag red nämligen barbacka och det var så himla mysigt. Det var så sjuukt länge sedan och när jag ända bara skulle skritta så passade jag på. Det är riktigt bra för min balans också. Man har liksom inget att hålla balansen i så man måste sitta mitt på hela tiden för att inte glida av... Kan vara bra träning till hoppningen imorgon där jag troligtvis ska hoppa ett riktigt krutpaket...

Nu blir det lite makaroner att koka och köttbullar att steka. När vi fick kålpuddingen av min faster så fick jag även en ny laddning av köttbullar. Mmmm så goda.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback