100201 - Mmmm kålpudding...

Hej på er!
Har ni haft en bra dag på jobbet/ i skolan/ eller vad ni nu har gjort?? Jag har jobbat hela dagen och eftersom sambon satt och spelade med en kompis till 11 så är jag rätt trött. Jag lyckades somna rätt bra igårkväll men efter en stund vaknade jag av att det lät vääldigt högt från spelet...Det var rätt skönt när de väl slutade faktiskt. Dessutom fick jag ju gosa ner mig hos sambon och njuta av hans sista natt hemma. Jag avskyr verkligen att sova ensam när han är borta. Om vi hade haft en bekvämare soffa hade jag nog sovit där förjämnan när han inte är hemma, men just nu är den rätt nersutten så man får ont i ryggen om man sover där för mycket... Dessutom har vi ju en alldeles underbar säng så varför inte sova där... Den är så tom bara =(

Idag ringde banken till sambon och vi ska ner dit på ett möte snart. Inget bokat än för hon var tvungen att kolla upp kreditdugligheten för oss (som de alltid måste göra om man ansöker om lån) sen skulle hon höra av sig. Vore riktigt kul om vi kunde få ett löfte så man kunde börja leta ännu mera seriöst.

Visst är det härligt att hjälpa folk när man får god mat som tack! När vi hjälpte min faster med hennes bil så sa hon att som tack hade hon stått och bemödat sig hela förmiddagen med att koka bruna bönor till sambon eftersom han var snäll och hjäåpte henne med bilen. Haha jag höll på att döööö. Han verkligen hatar bruna bönor och jag visste inte vad jag skulle säga... Han var ju ärlig och sa att han inte gillade bruna bönor men tack ändå...Rätt skämmigt, ända tills faster börjar skratta och sägar: nej jag vet, de är till mig. Till er har jag gjort kålpudding... Hahaha fy fan vad lättad jag kände mig. Det hade kunnat blivit rätt jobbigt, men som tur var skojade hon ju bara. Dessutom är ju kålpudding så sjuukt gott så idag när jag kom hem från jobbet kokade jag lite potatis och sås och värmde på kålpuddingen...Mmmmm såå gott! Tack så jättemycket allra käraste faster =)

Nu blir det lite Biggest loser och slappa.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback