2010.12.22 - Julpyntat...

Hej på er där ute i kylan!

Jag fick verkligen en chock när jag kom fram till Enköping idag när det var -15 hemma och -25 i Enköping. Fy fan vad det var kallt, till och med ögonen och näsan klibbade ihop på en gång. Det blev inget pulkaåkande eftersom det var så kallt utan vi gick och åt lunch istället. Mums säger jag bara. Först en salladsbuffé där jag valde att göra en sallad med skinka, räkor, kyckling, pasta, majs, tomat, gurka, oliver, annanas, fetaost, vanlig ost osv osv. Jag tror ni fattar. Helt galet gott blev det iaf. Det är kul när man för välja själv och mixa efter vad man är sugen på. Dessutom är det skönt för mig som är allergisk mot lök att slippa peta bort den när det inte har stått från början att det är lök i salladen.
Till efterrätt blev det en chokladkaka/tårta eller vad jag nu ska kalla den. Mycket mörk och krämig choklad... MUMS!! Ni får en bild på den senare. Men jag fick pressa ner det sista för då var jag så mätt att jag knappt orkade röra på mig.

Istället för att gå och shoppa julklappar så gick vi hem och bakade pepparkakor istället. Det var skönare att ta sig hem än att behöva vara ute en liten stund extra. Elsa och jag bakade tillsammans och det blev många hjärtan. Jag fick med mig en påse hem till morbror Rickard =) Dessutom gjorde Elsa en jättefin teckning till honom också.

När jag väl kom hem gick jag direkt ner i källaren och drog fram alla julsaker, gran och ljusstakar och nu har jag pyntat lägenheten. Sambon är Grinchen själv men i år blev det pynt. Förra året orkade jag inte men i år var jag tvungen att ta fram det. Dessutom passade jag på när han inte var hemma så inte han skulle förstöra min julkänsla =)

Ikväll blir det glögg till Bonde söker fru och mys med mig själv i soffan... Jag älskar den här tiden på året!!

Hoppas ni får en trevlig kväll.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback