2010.12.21 - Dan före dan före dan före dopparedan =)

Hej hej!
Jag tror att jag räknade rätt men iaf så är det snart julafton. Jag är som ett litet barn som räknar ner. Jag älskar jul och trots att jag vet att jag inte kommer att få något speciellt med julklappar (det blir visst så när man bli vuxen bläää) så längtar jag ändå. Tyvärr ska vi inte fira med min familj på julafton vilket alltid känns lite jobbigt men jag får ta igen det desto mer på juldagen. Dessutom har sambon och jag bestämt att vi ska ha en mysig julaftons morgon med god frukost och mys =) det är ju aldrig fel...

Imorgon ska jag till syster med döttrar och ha en mysdag. Elsa och hennes mamma har tjatat på mig hela hösten att jag ska komma och nu har jag äntligen tid. Det är svårt när man har tusen saker att pluga in hela tiden men nu så har jag sparat en dag till dem. Så imorgon blir det pulkaåkning, lunch och fika på ett ställe i Enköping (ska tydligen vara toppen) och eventuellt lite pepparkaksbak om inte Elsa hunnit glömma bort det till imorgon (hennes mamma råkade säg det innan hon tänkt efter men det är mysigt att baka pepparkakor)...

Idag var jag duktig och visade mitt fruämne för sambon (hehe) och lagat kroppkakor till honom. Det var en pärs kan jag lova. Jag gjorde Öländska kroppkakor (undrar hur det fått sitt namn) där man använder bäde kokt potatis och råriven potatis. Inte så lätt att få ihop degen, kladdade mest fast i hela händerna. Nästa gång blir det nog till att pröva småländska kroppkakor där det bara är kokt potatis. Jag tror att det är lättare faktiskt =) Någon som har någon erfarenhet av det???

Nej nu blir det sängen så jag orkar med morgondagen. Jag kan tänka mig att den blir intensiv hehe

Puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback