2010.12.04 - Svenska språkets framväxt...

Godmorgon på er!

Min fredags kväll var otroligt lugn, sambon stack iväg till några kompisar medan jag blev kvar hemma och pluggade. Just nu andas jag Svenska språkets framväxt med alla kasussystem, numerus, dativ, ackusativ, runor och fornsvenska och allt annat som jag ska lära mig till på tisdag. Det är rikitgt kul att se hur vårt språk har blivit som det har blivit och varför vi faktiskt pratar som vi gör. Visste ni att vår närmaste språkgranne inte är Norge som många tror, utan Danmark.

Nu blir det några timmar till innan jag måste göra mig iordning för vi ska iväg och fira kusinen som fyller år. Kanske inte jättebra planerat att "slösa" bort en efetrmiddag/kväll på roligheter när man måste plugga, kanske vissa tycker man man måste faktiskt få komma ut lite ibland också. Dessutom älskar jag att träffa min familj och släkt så det kommer att ge mig ny energi så jag orkar pluga lite när jag kommer hem och sedan resaten av helgen. Åhh vad jag längtar tills denna tenta är över så jag får det lite lugnare ett tag. Jag kan ju bara hoppas att jag klarade förra tentan så jag slipper göra omtentan den 17:de, för då är det bara att börja plugga till den istället =)

Jag ska inte beklaga mig för mycket, jag tycker ju att det är superroligt med studierna. Jag är glad att jag slipper 30 hp-tentor och bara har 7,5 hp-tentor. Bra mycket mindre =)

Nej nu ska jag se om vi kan skrapa fram lite mat och sen blir det mera plugg.

Hoppas ni får en bra dag

Puss

Tänker tillbaka på Kreta... Mumsig drink därifrån. Så här stora var de, gjorde på rikiga frukter =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback