2010.12.01 - FÖRSTA DECEMBER!!!

Heeej!!

Klarar ni er i kylan? Idag hjälpte inte ens med vinterjackan, jag får ta med mig polarjackan hit till Uppsala. Den håller ner till 30 grader kallt ungefär och så illa ska det väl ändå inte bli, eller?? Sen måste jag börja fundera på hur jag ska göra med byxor. Det hjälper ju inte att ha tights under jeansen, utan man skulle nästan behöva ha termobyxor. Hur gör ni i kylan??

Kan ni förstå att det redan är första decemer idag? Idag ska man öppna första luckan i adventskalendern, första avsnittet på årets julkalender visas och man ska egentligen ha pyntat hemma. Helt ärligt, jag har missat allt det där i år... Jag har ingen egen adventskalender i år (skulle vilja ha en med en godisbit i för varje lucka från Haribo, kul att prova något nytt), jag har inte hunnit titta på julkalendern (jag sov imorse när den gick och pluggade på kvällen när de visade reprisen. Dessutom har jag världens segaste uppkoppling här så jag kan inte titta på svtplay heller) och jag har absolut inte pyntat något, varken här eller hemma. Jag orkade inte i helgen och hit har jag inte ens något pynt med mig... Hmm ingen bra uppladdning direkt. Vi får se om jag iaf kan få fram lite ljusstakar under helgen iaf.

Nu är det bara 23 dagar kvar till julafton och bara 16 dagar kvar till jullov!!!! Åh vad jag längtar efter några dagar utan dåligt samvete och ångest. Sen ska det iof hinnas med att pluggas till tentan som ligger 7 januari, men man kan försöka slappna av första delen av lovet i alla fall.

Nu blir det Bonde söker fru och svenska språkets historia =)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback