100901 - Pluggardag...

Hej på er!
Har ni haft en bra dag?? Själv har jag faktiskt hunnit med en hel del. Jag har hunnit få in alla mina kläder i garderoberna (hälften kommer att packas hem igen ifall jag vill använda dem i helgen). Jag har hängt upp allt som fick plats på galgarna och resten är fint sorterat i facken. Så här fint har jag det inte hemma i garderoben kan jag lova. Iof är det typ 3 ggr så mycket kläder där och det mesta ska få plats i en byrå... Ja, ni kan nog själva se problemet. Jag har även packat in mina saker i bedrummskåpet och i skafferiet. Jag fick ju en jätteväska med en massa bra saker från arbetskamraterna när jag slutade och större delen upptogs av diverse mat, makaroner, pastasåser, riskakor, kex, godis, chips, ostbågar, nudlar (studentens bästa vän?) bla. Jag har faktiskt varit duktig och inte rört något av allt detta fören nu när jag har flyttat hit. Så idag blev det hjulmakaroner med pastasås till lunch. Smakade riktigt bra om jag får säga det själv =)

Sen har jag även hunnit plugga en hel del. Jag har hunnit 2 kapitel i ena boken och 1 kapitel i den andra boken. Vår huvudbok är på engelska så den tar lite längre tid att läsa än den på svenska. Men än så länge fattar jag allt så står så det känns ju bra. Imorgon är det dags för föreläsning igen så jag ska läsa in mig på materialet som läraren skickat under morgondagen.
Som ni såg förut så hade jag en katt som försökte sno min uppmärksamhet medans jag försökte plugga. Hon började med att sticka upp sin nos i ansiktet på mig. När inte det funkade så la hon sig över hela min bok istället så jag verkligen inte kunde ignorera henne =) Hon var så söt. Tillslut kompromissade vi och hon fick ligga i mitt knä och bli klappad på medan jag kunde fortsätta läsa...

Nu blir det lite How I met your mother och sen sängen.

Sov så gott
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback