100831 - Sista Augusti redan...

Ja, kan ni fatta att det redan är slut på sommaren. Från och med imorgon är det officiellt höst eftersim September börjar då. Precis som Tomas Ledin sjunger så är sommaren kort. Man hinner knappt fatta att den är här innan den är slut igen. Jag älskar ju sommaren och värmen och jag passar mig riktigt noga för att klaga på för varma dagar och så för jag vet hur mycket jag kommer att frysa resten av året. Jag är en sån människa som fryser jämnt så jag njuter hellre av när solens strålar träffar min kropp och jag sakta börjar värmas upp.

Nu ska de ju hinnas med ganska mycket under hösten. Jag har 4 kurser som jag ska hinna läsa, en ny stad att upptäcka och en massa nya människor att lära känna.
Min första natt här har gått bra att sova. Sängen är skön (inte min egen) och jag har fått lugn och ro. Idag har jag inga föreläsningar så jag struntade i att ställa klockan. Vaknade av mig själv vid 9 (hade då sovit i 12 timmar) och har sedan dess bara tagit det lugnt, ätit lite frukost. Snart ska jag sätta mig och plugga lite och sen hänga in alla kläder i garderoberna. Jag börjar deffinitivt sakna den där dagliga kontakten med alla på jobbet. Det känns konstigt att inte gå upp tidigt för att spendera hela dagarna med härliga jobbarkompisar och underbara barn. Det har ju varit en rutin för mig i 3 år så det vore konstigt om jag inte kände något alls för att det har brutits.
Jag kommer ju iaf inte att känna samma behöv för att få sova ut på helgerna. Förut började jag som senast 9. Nu börjar inte föreläsningarna fören 10 eller som oftast 12/14. Jag måste börja skapa mig lite rutiner här så jag får dagarna uppsrukturerade ordentligt. Annars kommer jag att bli knäpp. Jag måste även laga min cykel i helgen så jag kan få med mig den hit. Det blir bra mycket lättare att ta sig överallt då. Just nu går jag och att gå från lägenheten till skolan tar drygt en halvtimme. Men med cykel tar det ju halva tiden...

Nej nu ska jag kanske ta och sätta igång med dagens uppgifter och sen börja läsa in mig på morgondgens föreläsning.

Ha en bra dag
Puss


Kommentarer
Postat av: Cicci

Friskis ligger inte så långt bort, gå dit på förmiddagarna. Det är jättefräscht där och bra pass! :)

2010-08-31 @ 18:53:40
Postat av: Ellinor

Vart ligger det då? Du vet jag hittar ju inte alls i den här stan =) Puss

2010-08-31 @ 19:22:27
URL: http://alittlegirlsdiary.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag tror att jag ska kunna visa dig dit på torsdag om vi kommer. Kram

2010-08-31 @ 21:08:16
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Postat av: Cicci

Goooogle! Jag kan förklara om inte Elin hinner visa!

2010-09-02 @ 12:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback