100830 - Dålig start...

Hej på er!
Det har varit dåligt med uppdaterande här under helgen men det har verkligen varit fullt upp. I fredags och lördagsmorgon hann jag packa färdigt det sista innan flyttlasset gick igår morse. Det var inte jättemycket saker som skulle med eftersom jag får låna säng och skrivbord av dem jag hyr av, men en soffa, bokhylla, några kartonger med saker och resväskan med alla kläder + några lampor hände med iaf. Det gick riktigt snabbt att flytta allting, ra mycket snabbare än jag hade trott. Medan mamma, pappa och S skruvade ihop bokhyllan passade jag på att bäda iordning sängen så den skulle vara klar. Sedan gjorde vi inte så mycket mera utan åkte hemåt igen. Jag och S passade på att bara vara vi eftersom vi knappt hade fått en stund för oss själva på hela helgen (tjejkväll i fredags och födelsedagsfirande i lördags). Vi hyrde några filmer och köpte pizza och myste ner oss i soffan. Det var riktigt skönt att bara få vara. Dessutom passade vi på att röja vår skrubb uppe i lägenheten, kasta sånt som skulle bort och bära ner en massa saker till källaren som vi inte vill ha kvar uppe i lägenheten.
Det kändes som om vi fick riktigt mycket gjort och bra blev det också =)

Idag skulle jag så till Uppsala igen och denna gång på riktigt kan man säga eftersom föreläsningarna börjar idag. Eftersom jag skulle börja 10 och jag ville hinna förbi lägenheten och dumpa lite saker innan var jag tvungen att ta tåget som gick 05.42. Det var riktigt kämpigt att gå upp vid kvart i 4 när jag nästan precis hade gått och lagt mig. Men men när jag hade beställt/betalt tågbiljetten på nätet kom jag mig för att titta i min kalender. Då upptäckte jag det värsta tänkbara (nästan)!!! Jag skulle inte börja 10.00 utan 16.00... Nu var ju biljetten redan betald och klar så det var ju bara att ta sig iväg iaf så tidigt och ta det där tåget.
Jag kom fram vi 8-tiden till lägenheten och hade då gott om tid på mig att packa upp det mesta av mina saker, läsa ut min bok som jag började med i fredags osv.

Nu smattrar regnet utanför och jag håller alla tummar jag kan för att det ska sluta innan jag ska iväg för jag glömde paraplyet hemma i hallen. Så himla typiskt. Jag får gå förbi en affärpå vägen till skolan sen och införskaffa ett nytt.


Jag måste säga att känslan jag har i magen överraskar mig. Jag har nog inte riktigt fattat än att detta faktiskt är mitt andra hem nu och det känns jättekonstigt. Iof har jag ju inte varit här så många timmar men det känns ändå som om jag bara hälsar på. Alla möblerna är ju inte mina från början utan ett hopplock från snälla människor som inte behövde dem längre så där finns inget igenkännande. Jag börjar redan sakna S och vår lägnhet något fruktansvärt mycket. JAg vet att det kommer att bli bättre, det känns bara så konstigt just nu. Jag ska bara vänja mig lite först...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback