100826 - Packning/städning...

Godmorgon på er!
Jag hade tänkt att ta lite sovmorgon imorse så jag hade ställt klockan på 8. Det är faktiskt sovmorgon för att vara jag även om jag vet att de flesta där ute tar sovmorgnar till sent på förmiddagen men jag fixar inte riktigt det. Om jag sover till 10 så är jag sjuk. Jag ken verkligen inte sova så länge. Det är kanske därför som jag blir trött tidigt på kvällarna.
Aja jag hade iaf tänkt att få sova lite längre idag. Tror ni inte att jag får ett mess vid 06.20 där det står "Vaken?". Som svensk jag är svarar jag ja för jag var ju vaken då. Folk är inte vana vid at jag inte jobbar tror jag för nu vill jag iaf kunna få sova till 7 på morgnarna. Icke sa Nicke, sen kunde jag ju omöjligt somna om så det var bara att gå upp, sätta igång datorn och plöja några avsnitt av the Hills.
Igår var ju första dagen i Uppsala och det var mycket spännande. Jag hade GPSen på för att jag hade verkligen ingen aning om hur jag skulle hitta. Jag har ju knapp varit i staden förut. De gångerna kan jag lätt räkna på en hand. Iaf så hade jag kollat på eniro innan OCH hade Gps för säkerhetsskull. Det värsta var bara att GPSen skickade mig en helt annan väg än vad eniro hade visat så jag åkte totalt fel. Det var tur att jag hade gott om tid på mig. Jag kom ändå fram 40 minuter innan vi skulle börja, hittade ganska snabbt en parkeringsplats och hittade fram till salen vi skulle vara i.
Vi var 3 st som var så där tidiga så vi fick gå in i salen. Jag satte mig direkt och tog upp block och pennskrin och kalender, tog upp en penna och började skriva mitt namn på blocket. Sen satt jag bara och lutade ansiktet i handen och tittade på medan salen fylldes upp med klasskamrater. Lagom tills informationen började tog jag ner handen och upptäcker att jag är HELT blå på tre av mina fingrar efter pennan. Då kände jag hur paniken kom. Fan, ska jag börja med att vara blå i hela ansiktet?? Jag visste ju att jag hade suttit med handen i ansiktet. Jag försökte att gömma den delen av ansiktet lite med håret.
Efter all info gick vi vidare in i ett annat rum för att mingla lite och då passade jag på och fråga en tjej där om jag var blå i ansiktet. Jag visade mina fingrar och förklarade att min penna hade läckt. Men jag hade klarat ansiktet som tur var =)
Resten av tiden pratade vi med alla nya människor, gick runt och tittade på skolan och sedan vidare ner på stan för att titta på alla nationerna. Jag skrev in mig på Snerikes-nation.

På vägen hem sen så var jag inte helt hundra på hur jag skulle hitta tillbaka ut ur Uppsala så jag satte igång GPSen igen. Tror ni att det gick bra?? Nepp, den letade upp rutten men den satte aldrig igång och guida mig så jag fick gå på minnet och hitta utan den. Det gick faktiskt riktigt bra så tillslut kom jag ut Uppsala och kunde åka hemmåt =)

Sen var det bara att göra sig iordning igen och sticka ner till Grappa för att möta upp tjejerna. Tyvärr hade Anna blivit sjuk men vi andra 3 hade trevligt iaf. Vi åt god mat ocg drack gott vin och bara passade på att prata med varandra. Snart kommer vi ju att få ännu svårare att ses när både jag och Anna bor i Uppsala. Vi får passa på nu =)

Idag är det tråkigt väder ute så då passar jag på att städa och packa. Jag flyttar ju på söndag och jag har knappt börjat. Som tur är att jag inte behöver packa ihop hela mitt bohag eftersom jag fortfarande kommer att ha det mesta kvar här. Så det blir uppdelning av kläderna, plocka ihop saker som jag kommer att behöva osv. Det blir nog inte jättemycket saker skulle jag tro. Mest möbler faktiskt...

Nu blir det mera städning.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback