100803 - Arbete igen...

Godmorgon på er!
Så här tidigt har jag inte varit uppe mycket under de 4 härliga semesterveckorna, det kan jag lova. Enda gången var när vi skulle till Kreta men annars har jag lyckats sova en aningen längre. Nu är det iaf slut på sovmorgnar och sena kvällar för idag börjar allvaret igen. Jag tycker att det ska bli kul för jag gillar mitt jobb men jag vet många andra som bara fasar för att behöva gå tillbaka efter semestern. De får ångest dagarna innan och vill gärna komma på undanflykter för att slippa. Det kan inte vara kul att ha det så...

Jag gillar som sagt mitt jobb och nu har jag endast 3 veckor kvar att jobba innan det är dags att börja i skolan. Det känns jättekonstigt att tänka att jag INTE ska åka till jobbet något mera utan dessutom bosätta mig i en annan stad. Jag tror inte att jag riktigt har fattat det ännu eftersom allting är som vanligt ett par eckor till men snart så måste jag börja förstå det. Att jag dessutom måste börja offra fritiden igen känns ju också så där, nu när man har vant sig vid att vara ledig när man kommer hem efter en dags arbete. Nu måste jag istället boka pluggtid på kvällarna....

Aja det får bli ett senare problem, jag skjuter på de tankarna ett tag till. Nu måste jag försöka tänka på vart jag har alla mina saker, nycklar och kalender för jag måste åka till jobbet nu. Nedräkningen har alltså börjat....

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback