100425 - Rookie...

Hej på er!

Idag har det varit en riktig myssöndag med sambon och goda vänner. Tvättning som vanligt imorse, men sen höll vi oss vakna båda två så sambon spelade lite och jag läste bok. Sen blev det lite film och pizza och jag somnade till en stund på soffan. Mycket skönt =) Sen stack vi ner på stan och fikade med Jimmie och Sandra. Det var riktigt länge sen vi träffade Sandra så det var ett mycket trevligt återseende. Det är nog 1½ år sedan deras butik blev uppbränd och vi saknar den massor. Man kunde gå dit när man inte hade något bättre för sig och bara stå och snacka i ett par timmar =)

Aja trevligt hade vi iaf. Efter att jag handlat lite småsaker så gick jag hem. Sen har jag nästan bara legat och läst hela eftermiddagen och kvällen. Jag har inte orkat så mycket annat. Så en riktigt härlig söndag har det varit. Jag har bara njutit av att vara ledig...


Jag gjorde världens rookiegrej idag. Det var ju soligt och fint ute så jag tyckte att det var dags att inviga mina nya sommarskor som jag fick av min svärmor för ett tag sen. Hon tyckte att vi kunde ta med dem till jobbet så barnen kunde ha dem att klä ut sig med (hon hade betalat 49:- för dem) men jag tyckte att de var så snygga så jag behöll dem. Så idag tyckte jag iaf att det var dags att inviga dem. De har en typ av kilklack och ett smalt band runt fotleden, jättesöta i läder. Jag hann nog inte mer än att gå 500 meter innan banden hande skavt av halva hälsenan typ, men jag var tvungen att fortsätta hela vägen ner på stan innan jag kunde inspektera skadorna.

Så när vi satt och fikade så tog jag bort banden, tänkte att de måste ju funka utan så slapp jag mer skav =) Hehe eller inte. Eftersom skorna var 1-2 storkekar för stora egentligen så glappade de massor utan banden, ibland tappade jag nästan skorna och eftersom jag glömde att ta på min nylonstrumpor i så blev friktionen för stor för mina stackars vinterfötter... När jag väl kom hem fick det bli omplåstring på hög nivå och halva plåsterpaketet gick nog åt innan jag kände mig nöjd. Vet inte hur jag ska klara en heldag i skogen imorgon med mina stackars fötter men jag får se till att bylsa in dem ordentligt i gummistövlarna...

Nej nu ska jag ta och sova. Får se om jag kan få ihop lite bilder och lägga upp imorgon.

Sov gott
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback