100409 - Gahh Pluggar högskleprov...

Hej på er!


Bilden är lånad från hvs.se

Jag tror att jag någonstans i mitt undermedvetna har förträngt hur jobbigt det faktiskt är att göra högskoleprovet. Jag har gjort det vid 2 eller 3 gånger tidigare, flera gånger som träning inför det riktiga, och jag måste säga att det var ett uppvaknande för mig nu när jag än en gång sitter och övar inför provet som är imorgon. Jag älskar att läsa men jag kom verkligen inte ihåg hur ansträngande de svenska texterna var för hjärnan. Det är inga lättsmälta roliga artiklar de har tagit med utan djupa, tunga redogörelser/avhandlingar om det ena jobbigare ämnet efter det andra.
Jag vet bara med mig att det har varit med roliga artiklar vid ett tillfälle och då kändes denna del som pice of kaka. På den tiden fick man göra en del 2 gånger(ex. 2 st svenska delar av olika karraktär), den ena räknades in i resultatte och den andra var bara en provdel som räknades bort. Man visste inte innan vilken som var vilken så man gjorde alltid sitt bästa på alla delar. Efteråt fick man veta vilken utav delarna som skulle bort och tror ni inte att det alltid var den delen som hade passat mig som ALLTID togs bort. Inte så himla kul när man verkligen hade lagt ner så mycket energi på den.
Nuförtiden är provdelen ett hopplock från alla delar så man vet på förhand att den delen ska bort. Därför behöver man ju inte lägga lika mycket krut på den delen längre utan passa på att vila upp sig lite inför resterande delar. Inte så smart av dem som gör provet som vill testa frågor innan de tas med i riktiga provet. De kan ju omöjligt få ett rättvisande resultat eftersom folk inte gör sitt bästa på dessa frågor men skönt för oss som ska göra provet...

Aja just nu har jag tagit en liten paus i det prvet som jag håller på med. Det är högskoleprovet från 2004 som jag gör just nu och jag har klarat av 3 delar av 5, ord, matte och svenska. Jag har alltså tabeller/statistik och engelska kvar...

När jag är klar med detta prov blir det lite lunch innan jag hoppar på nästa prov. Jag måste ta mig ner på stan också för att inhandla lite nya pennor, sudd och annat som kan vara bra att ha till imorgon. Lite frukt och något att dricka måste jag också köpa så man har att tanka på med mellan de olika delmomenten, annars blir man helt fucked up i hjärnan...

 
Bildkälla 1, bildkälla 2

Hörs mera sen
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback