090930 - REDAN SLUT...

Hej hej!
Tänkte precis på att det redan är sista september idag och imorgon börjar oktober som ofta medför regn och rusk. Hittills har vi ju haft en underbar höst och jag hoppas verkligen att det ska fortsätta så. Allt är så mycket lättare när det är fint väder, på jobbet framför allt. Sen gör det inte så mycket om det blir kallt. Det finns alltid varma kläder att ta på sig...

Idag var det till att gå upp tidigt igen även om jag sov så länge jag kunde. Jag ställde om klockan flera gånger för jag orkade verkligen inte gå upp. Eller egentligen var jag inte så himla trött men jag hade verkligen igen lust att gå upp. Vi börjar sakta men säkert närma oss den tiden på året då min kropp gärna skulle kunna tänka sig att gå i ide och vill gärna sova alla mörka timmar på dygnet...
Det är inte lätt att försöka övertyga en nästan sovandes kropp om att det faktiskt är nödvändigt att vara vaken ett antal timmar extra varje dag förutom de ljusa timmarna. Tror inte att de skulle bli så himla glada på jobbet annars =) Men man kan ju alltid prova ;)

Nu har jag varit och storhandlat på nya Willys som har öppnat här i stan. Vi har alltid handlat på Willys ute i Folkesta men det är ju en bit bort och krävs viss planering för att få till inköpen. Nu när det öppnat ett nytt Willys nästan mitt inne i stan lär våran kyl och frys hålla sig mera välfyllda än tidigare. Så himla skönt att egentligen kunna gå dit. Om man inte ska storhandla förstås för det blir kämpigt att släpa hem alla kassarna sen. För man får så mycket mera för pengarna där än från Ica exempelvis...

Nu måste jag ta och byta om för vi ska på studiebesök på en annan förskola med jobbet och eftersom jag har lovat att köra så måste jag vara i tid =)

Imorron kommer syster och hennes dotter hit och ska sova hos oss. Det ska bli så himla mysigt för vi träffas ju inte så ofta. Inte så ofta som man skulle vilja iaf eftersom de bor i Enköping...

Nep nu måste jag sticka.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback