090929 - LAKAN...

Godmorgon godmorgon på er allihopa!
Har ni sovit gott?? Det har jag, våran säng är fruktansvärt skön. Nästan lite för skön för det känns som om det är svårare att komma upp ur sängen nu... Eller nej, man är mera utvilad nu än tidigare.

En sak som jag tänkte på igår när jag bäddade sängen var just lakan. Jättekul tänker ni, men visst är det någon mer än jag som tycker att lakan kan förstöra hela sömnupplevelsen?? Okej, bakgrunden till det här är nämligen så att jag har ett dubbeltäcke (egentligen för 2 personer men jag har det själv) och de påslakanen är väldigt dyra. Därför har jag bara 2 uppsättningar, ett från Ikea och ett från Jysk.
 Det jag använder mest är det från Ikea för det är så himla skönt och lufftigt. När det ligger i tvätten och inte rikitgt har hunnit torka så måste jag ta det andra från Jysk. Och varje gång innan jag sätter på det från Jysk så undrar jag varför jag använder det så lite. När jag väl fått på det (dubbeltäcke behöver man nästan vara 2 på för att få dit) och ska lägga mig så kommer minnerna tillbaka. Om varför jag inte använder det så ofta... Den förstör hela mitt täcke!!!
 Jo helt säkert, jag avskyr det för det drar ihop täcket på nåt konstigt sätt så det blir inte alls lika skönt som med påslakanet från Ikea...

Nej det förstör hela min sömn för jag vaknar flera gånger av att det inte känns bra, det känns kallt och allmänt konstigt...


Ja jag vet att det kanske inte är jätteintressant men just idag känns det väldigt viktigt för mig... Ikväll blir det till att byta tillbaka till det andra påslakanet, för nu borde det vara torrt.

Idag är det dags att åka till jobbet igen. Ska bli skönt att komma ut från den här lägenheten (blev ingen promenad igår) och träffa lite människor...

Nu måste jag göra mig iordning så hörs vi mera sen.

Puss


Kommentarer
Postat av: Jenny

har sovit helt underbart hela natten! trots att min älskling inte var här, och det händer då inte ofta att jag sover bra utan honom :p

2009-09-29 @ 10:07:04
URL: http://cordell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback