091031 - Alla helgonahelg

Ojojoj, nu var det länge sedan jag var här. Men jag har en fruktansvärt bra ursäkt. Vi åkte aldrig till Timmie i tisdags för han skulle tillbaka till jobbet så vi åkte förbi svärfar istället. Han är 70 år, bor själv med sin hund och fullkommligt älskar TV-spel... Ni får tor mig om ni vill men så är det. För kanske 2 år sedan eller nåt fick han låna vårt gamla X-box med golfspel så han skulle ha något att göra. Han var extremt skeptiskt till en början men efter att vi visat honom hur han skulle göra så blev han fast. Han spelar jämnt och har väl varvat spelet typ 6 gånger eller nåt. Hans favorit är Tiger Woods golf -05 (vilket faktiskt är det bästa som släppts). Vi har även -06 och -07 också (ev något mer, vet inte) men han gillar bara -05:an. Nu hade han sett att det fanns ett nytt spel för -10 men då istället till X-box 360. Gubben sticker då och köper en helt ny consoll för att kunna spela detta nya spel... Tror ni han gillade det? Nepp, så vi fick med oss det hem istället och han behöll vårat gamla...

Till storyn hör också att han i vintras/våras gick och köpte sig en Wii-consoll för det såg så roligt ut på reklamen. Han tröttnade efter ett tag så även den har vi haft hemma hos oss bra länge...hehe Han ska få tillbaka den imorron...

Så därför han jag spelat på kvällarna när jag kommit hem den här veckan. Har inte riktigt haft tid och lust att sitta framför datorn... Igår var vi dessutom och köpte en dosa till så jag och sambon kan spela tillsammans. Jag försökte hitta en rosa för det ska tydligen finnas men efter mycket letande på olika ställen så gav jag upp och köpte en svart och grå istället. Fuck jag vill verkligen ha en rosa... Nån som vet var det finns att köpa????

I torsdags var jag i Enköping hos syster. Mycket mysigt. Elsa var på sitt bästa humör och var verkligen glad att moster var där. Känns skönt så hon inte bara blir ledsen när hon ser än... Det skulle vara jobbigt. Vi var iaf på öppna förskolan och lekte. Alltid kul att få titta på andra verksamheter, men blir ju lätt insnöad i sitt eget annars. De hade jättefint där och Elsa ville gärna visa upp sitt ställe för mig =)

Nu ska jag egentligen städa i garderoberna och omorganisera lite (läs: mycket) medan sambon hjälper kompisen att flytta. Istället hamnade jag här, framför datorn och med Bourne supremacy i bakgrunden. Riktigt bra filmer faktiskt. Jag har aldrig sett dem förut men det var överraskande bra. Kanske måste sätta fart innan sambon kommer hem. Vill gärna få klart det nu, vi har ju hållit på ett tag eftersom ingen av oss någonsin är hemma i veckorna och helgerna lätt blir uppbokade. Men denna halg ska vi få färdigt har jag tänkt och gärna dag så vi slipper hålla på imorron när vi har mycket annat för oss...

Ska och fira svärmor här på eftermiddagen så jag måste dessutom ivär och köpa lite blommor från mina päron. De är på kryssning så de kunde inte fixa det själva...

Nu måste jag sätta fart för sambon är på väg hem =)
Hörs sen
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback