091013 - ÅH TYPISKT

Hej hej!
Visst är det typiskt när man har tänkt ett senario in i detalj i huvudet och planerat jättenoga. Sen händer det minsta lilla oförutsägbara sak och allting raseras på ett ögonblick. Ja jag tänker väldigt mycket. Bra mycket mer än många andra. Haha skulle vara kul för er om ni kunde se/öra alla mina tankar en dag så skulle ni se hur jobbigt det är att vara jag. Kanske inte så konstigt att jag är så himla trött jämt. Jag kan ha typ 4 olika tankar igång samtidigt. I vissa lägen är det jättebra, typ på jobbet där jag kan svara på flera saker samtidigt. Men för det mesta är det rätt jobbigt. Många tycker nog att jag ibland är ganska distansierad och inne i min egen värld. Kanske även lite asocial ibland, men det är bara så att allting i mitt huvud bara snurrar och snurrar och snurrar....

Dessutom är jag bra på att komma in på sidospår när det egentligen är någonting annat jag vill få fram...

Iaf nu började tankarna snurra igen. Jaja iaf så skulle jag till stallet efter jobbet idag och rida Chessire. Jag har varit jätteseg hela dagen så därför längtade jag faktiskt hem till att krypa upp i soffan under ett täcke. När jag ska ur bilen så inser jag att jag har glömt sakerna hemma. Inte kläderna som jag skulle byta om till men ridstövlar, hjälm, sporrar, handskar och spö...Åh så sjukt irriterande för de ligger alltid i bagaget, men i torsdags så tyckte sambon att jag skulle ta saaben till stallet.Därför hade jag tagit in sakerna för att lägga tillbaka i min bil...v i l k e t jag visst glömde... Så det var bara att masa sig hem för att hämta dem. Därför bliv inte riktigt min eftermiddag/kväll som jag hade tänkt det. Det var bara att gilla läget och tänka om. Men en härlig ridtur blev det trots kylan...

Nu sitter jag och kollar på House. Tur att sambon påminde mig för jag hade totalt glömt bort att det gick idag. Ett av favoritprogrammen. Imorgon är det ytterligare 2 av dem och på söndag börjar Gossip girl igen =)

Nu börjar den tiden där jag blir mer och mer hemmakär på kvällarna. Så fort det börjar mörkna börjar min kropp stänga av sig för att sova. Jag tror att jag egentligen är gjord för att gå i ide på höst/vintern och bara komma fram vid speciella tillfällen. Eller bo utomlands ett halvår för att slippa mörkret. Jag skulle verkligen inte kunna bo i norrland där det är mörkt typ 24 timmar om dygnet under denna period...

Nej jag orkar verkligen inte vara uppe längre.
Hörs imorron.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback