091009 - ORIGAMI

Hej hej!
Hur kan man bli så sjukt såld på saker man verkligen inte kunde tro. Barnen på jobbet var intresserade av att vika flygplan, helikoptrar och även en båt som någon ade hittat i en Bamsetidning. När jag var på bokbussen förra veckan så hittade vi en bok om Origami, alltså pappersvikning. Jag börjde väl litegrann för att prova på och fastnade så fruktansvärt mycket. Det är verkligen hur kul som helst. Så nu har jag köpt hem färgat papper för att träna lite här hemma. Ska dessutom ner på stan och se om jag kan hitta riktigt origamipapper som är tvåfärgat så man kan få till alla detaljer ordentligt...

Lite prov på hur riktigt bra origami kan se ut:









Riktigt så här bra är inte jag än men kanske kan bli =)


Kommentarer
Postat av: Cassie

3d origami när roligare än vanlig origami tycker jag :)
Här är det jag har gjort under min korta tid.

www.tredorigami.blogg.se

2013-07-22 @ 19:47:44
URL: http://luciferz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback