091008 - KAFFEMATTA

Hej på er!
Här är det fortfarande fullt upp. Hemma sent och åker tidigt. Blir aldrig någon riktig tid vid datorn. Iaf så är jag hemma och landar en snabbis innan det är dags att sticka igen. Känns som om resten av hösten kommer att se ut så här. Hur sjuttsingen kan man ha så himla mycket att göra egentligen. Dessutom är det snart dags att börja skriva alla samtal också, vilket betyder ännu mindre tid. Imorron slutar jag iaf 13.00 så då ska jag hem och bara vara en stund...

På lördag är det dags att fira mamma och pappa. Gud vad det är många som fyller i oktober. Varför då...?? Är det på grund av januaritristessen tro?? Mars är ju också en typisk månad som många fyller år i. Beror på midsommar?? hehe
Aja iaf så ska jag ut tidigare på lördag så ska pappa hjälpa mig och kolla upp min fläkt i Peguoten. Den har liksom bara lagt av. När jag skulle till jobbet i tisdags och träffa mamma för lite power walk fick jag först och främst stä och skrapa fram rutan i typ en halvtimme. När jag väl fått bort allt hade luften hunnit frysa till is igen så jag såg verkligen ingenting... Tog ytterligare 20 minuter innan jag såg tillräckligt för att kunna åka. Kom in på macken för lampan lyste och jag var verkligen tvungen att tanka. Tror ni inte att det var tekniskt fel... Kul att försöka hitta någon annanstans att tanka åt ett håll så jag inte behövde få solen på framrutan eftersom jag då inte skulle se något... Blev bara en halvtimme försenad till träffen med mamsen. Tur att jag hade ringt så slapp hon iaf stå ute och vänta när det var så kallt...

Jo by the way: det stinker äckligt, gammalt kaffe i hela vårt vardagsrum efter att min kära sambo fick för sig att servera kaffet PÅ våra gäster igår...3 koppar hällde han ut på Jimmie, på bordet OCH på mattan... Hoppas min kära svärmor har lust att tvätta den...Annars blir den bara att kasta...

Dags att laga lite mat innan det är dags att sticka till stallet igen...

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback