091130 - Ojdå...

Hej på er!
Oj vad länge sedan det var nu. Har verkligen glömt bort den stackars bloggen men nångång ska det väl bli bättring. Nu kanske ni undrar varför jag skrivar just idag och just vid denna tid på dygnet men jag sitter här hemma i soffan och har skittråkigt. Jag flög nämligen av hästen i torsdags och slog ihuvudet så jag fick en lättare hjärnskakning. Jag börjar må bättre nu men vågar mig inte ut på några längre strapatser än. Så därför sitter jag här i min ensamhet och längtar efter lite sällskap. Sambon åkte imorse till Uppsala för att jobba. Han har tagit så väl hand om mig i helgen. Skönt att jag har honom. 

Vet ni vad det värsta med hjärnskakning är, förutom att man har ont i huvudet och mår illa och är yrslig?? Man får (kan) inte titta på tv eller hålla på med datorn. Det hoppar liksom för mycket så man blir skittrött av det. Knappt att man prkar läsa. Jag köpte en korsordstidning igår och det gick iaf.

Vi var och vaccinerade oss igår. Det tog 40 minuter från att vi ställde oss i kön till det att vi var färdiga tillbaka i bilen. Jag fick hänga lite på sambon i kön och sen somnade jag i bilen direkt efter jag satt mig...

Iaf, sambon kände inte sprutan alls. Jag kände den väldigt mycket både när hon stack in och när hon sprutade in vaccinet.

Sambon visste knappt var hon hade stuckit, min arm svullnade upp och gjorde skitont direkt...

Jag fick skitont när jag skulle andas, sambon kände ingenting.

Är det inte orättvist, han var tvungen att sitta och trycka skithårt för att leta upp stickstället på armen medan jag våndades massor...

Hm....

Iaf så var det 1:a advent igår och jag älskar julen och väntan på julen. Men eftersom jag är som jag är just nu och sambon hatar julen så blev det så klart inget pynt hemma hos oss. Ska väl under veckan försöka ta mig ner i källaren och leta fram lite ljusstakar iaf så det blir lite mysigt.

Men nu måste jag verkligen gå och se om jag kan hitta nåhot att äta. Magen skriker verkligen efter lite mat..

Hörs sen
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback