091226 - Annandagen...

Så är snart även denna dag till enda. Dagen har varit rätt lugn och skön med mycket tacos hos svärmor. Gott så här efter all julmat. Iof är tacos ALLTID supergott och man äter alltid för mycket så man liggar och beklagar sig läänge i soffan sen. Men jag avslutade ganska lagom idag så jag mådde riktigt bra. Har fått många fina julklappar av svärmor idag. Tack så jättemycket!!! Vi hade även frågesport som svärmor hade satt ihop där vi skulle jobba i paren som vi bor. Jag och sabon jobbade igenom frågorna ganska fort och chansade bara hej vilt på en fråga. Annars hade vi hyfsad koll eller körde med uteslutningmetoden... När alla svaren var rättade slutade vi.... ETTA MED ALLA RÄTT!!! Haha det trodde jag inte. Svärmor var riktigt stolt faktiskt och vi vann 3 fina ljuslyktor. De andra var väl kanske inte lika glada men det var vi =)

Sen var det dags att byta olja på Saaben. Ja, inte jag direkt men sambon fixade. Jag passade på att gräva fram min bil under all snön och låta den stå och gå lite så den inte dör helt nu när den väntar på nya delar. Fy vad mycket snö det var på den. Jag var helt genomsvettig när jag var färdig men då syntes det iaf att det var en bil och inte en snödriva =)

Nu sitter jag och blippar med datorn och letar på lite mellandagsreor. Vi ska köpa en systemkamera men det är så svårt att veta vilken sort som är bäst. Tror att jag har hittat en hyfsat bra på Onoff nu som vi ska åka och titta på imorron. Ska även titta ut några objektiv så man kan mixtra med bilderna lite som man känner för. Åhh jag har längtat efter en sån här kamera sen innan digitalkemeran fanns. Eller iaf för oss vanliga dödliga för den första digitalkameran kom på 70-talet (curiosa från svågern...). Jag har önskat mig en sån här kamera sen man hade filmer som man framkallade. Och nu äntligen ska jag få en... Ja eller få och få, mera köpa en men det ska bli toppen. Hoppas den är bra för annars måste man ju börja leta efter någon annan sort och vi ska ju på kryssning imorgon med min familj och det skulle vara kul att kunna ha med sig den nya kameran då.


Här hittar ni mera info om den...

Nu blir det nog lite vänner som gäller. Det maratonet har hållt på ett par veckor nu...
Hörs mera sen
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback